معاون صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۳ هزار و ۷۸۸ پرونده تخلفاتی به ارزش ۵۲۰ میلیارد ریال در لرستان تشکیل شده که این افزایش چشمگیر ناشی از التهابات بازار بوده است.

به گزارش لرستان خبر، فریبرز حسامی عصر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه بازرسی از اهداف اصلی سازمان صمت است اظهار داشت: طی هفت‌ماهه امسال در کلیه حوزه‌های کالایی و خدمات 48هزار بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل سه هزار و 788 پرونده تخلفاتی شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها 520 میلیارد ریال بوده است و این افزایش چشمگیر ناشی از التهابات بازار است.

وی افزود: در حوزه قاچاق دو هزار و222 بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 150 پرونده به ارزش سه میلیارد ریال بوده که عمده کالاهای کشف‌شده این حوزه لوازم‌خانگی، محصولات بهداشتی، آرایشی و مواد غذایی بوده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در نظارت بر کنترل قیمت و کیفیت نان پنج هزار و 846 مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 487 پرونده به ارزش دو میلیارد ریال است، در مورد تأمین میوه نیز که مطالبه اساسی مردم است چهار هزار و 680 مورد بازرسی صورت گرفته که 852 پرونده به ارزش 520 میلیون ریال تشکیل‌شده است.

وی بیان کرد: درمجموع بازرسی‌ها، سهم تخلف گران درفروش حدود 18درصد، عدم درج قیمت 33درصد و کم‌فروشی 19درصد بوده و پرونده احتکار 44 درصد به ارزش 490میلیارد ریال بوده است.

حسامی تصریح کرد: طی هفت‌ماهه گذشته دو هزار و 800 شکایت به سازمان صمت ارسال‌شده که از این شکایات 800 تا کتبی و دو هزار شکایت تلفنی بوده که منجر به تشکیل 800پرونده شده است.

وی با اشاره به اجرای شش طرح نظارتی بر کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: طرح نظارتی لاستیک، نهادهای دامی و کودهای شیمیایی، کالاهای اساسی و ساماندهی بخش آماری و نگهداری کالاهای اساسی در قالب دو سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها در حال رسیدگی است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به گستردگی بحث‌های نظارتی سازمان صمت گفت: سازمان صمت طرح بازرسین افتخاری را در دستور کار دارد که متشکل از انجمن‌های مردم‌نهاد و مدیران دستگاه‌های دولتی و معتمدین بازار است که در همین راستا افرادی شناسایی‌شده است.

انتهای پیام/

 

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات