درحالی معاون اول رئیس جمهور حذف ارز مرجع کالاهای اساسی را تکذیب کرد که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: واردات گوشت ارز مرجع نمی گیرد. البته هم اکنون قیمت گوشت قرمز نسبت به بهمن و اسفند سال گذشته ۲ تا ۳ هزار تومان ارزان تر است.

علی اصغر ملکی، با اشاره به اینکه در حال حاضر این اتحادیه برای واردات گوشت ارز مرجعی را دریافت نکرده است، اظهارداشت: پیش از این وزارت صنعت ارز مرجع را به مباشران منتسب به ارگان های دولتی ارائه می داد.

وی با بیان اینکه این روزها اختصاص ارز مرجع به گوشت قرمز در ابهام قرار دارد، افزود: البته کشور نیز در این حوزه به ویژه گوشت مصرفی وابستگی چندانی به واردات ندارد به نحوی که اگر واردات گوشت های صنعتی تسهیل بیشتری یابد مشکلات این حوزه کالایی برطرف خواهد شد.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ضمن تأکید براینکه هم اکنون قیمت گوشت قرمز نسبت به قیمت های اعلامی بهمن و اسفند ماه سال گذشته با کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی همراه شده است، تصریح کرد: در فرودین ماه فصل کشتار بره ها آغاز می شود که این اتفاق قیمت ها را تا حدودی را کاهش داده است و بنده افزایش قیمت گوشت قرمز را تکذیب می کنم.

به گفته ملکی، امروز هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان و گوشت گوساله مخلوط ۲۹ هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در واکنش به خبرهایی از مسئولان وزارت صنعت مبنی بر حذف ارز مرجع تمامی کالاهای اساسی شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، شکر و غیره گفت: دولت ارز مرجع هیچ کالای اساسی را حذف نکرده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات