سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام برنامه ریزی برای افزایش حق بن نقدی و حق مسکن کارگران، گفت: در صورت تایید رئیس جمهور، جزئیات به کارگران اعلام می شود.

  اسدالله عباسی امروز در جمع خبرنگاران گفت: لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است و پس از نهایی شدن به صحن علنی مجلس می رود. اصلاح قانون کار با تجمیع نظر گروه های کارگری و کارفرمایی انجام شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ایرادات برخی گروه ها از اصلاح قانون کار سیاسی است، درباره احتمال افزایش حق بن نقدی و حق مسکن کارگران اظهار داشت: در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته و پس از تایید آن توسط رئیس جمهور به کارگران اعلام می شود.

عباسی درباره شکایت کارگران به دیوان عدالت اداری درباره ناکافی بودن حداقل دستمزد امسال خاطر نشان کرد: تعیین حداقل دستمزد امسال به صورت قانونی توسط شرکای اجتماعی در شورای عالی کار انجام شده است.

وی افزود: دیوان عدالت اداری به موارد غیرقانونی خواهد پرداخت که در مورد دستمزد کار خلاف قانون انجام نشده است با این حال تابع نظر دیوان عدالت اداری هستیم و هر تصمیمی که در اینباره گرفته شود، بررسی می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات