رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه نباید انتخابات شوراها را دست کم گرفت، گفت: نهاد شوراها به برپایی هرچه باشکوه تر انتخابات ریاست جمهوری نیز کمک می کند.

  مهدی چمران در جریان شصت وهفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری، به آخرین دیدار مقام معظم رهبری با دست اندرکاران انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در مجموع شهرها و روستاها ۱۲۴ هزار نفر باید به شوراها راه یابند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی اشاره زیادی به اهمیت شوراها داشته اند، خاطرنشان کرد: همه ما و ملت باید حماسه سیاسی بزرگی که در جریان انتخابات رقم می خورد، ایفای نقش کنیم این در حالیست که برای نخستین بار در تاریخ کشور، دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری همزمان برگزار می شود.

چمران در ادامه، ضمن محکوم کردن هتک حرمت حجربن عدی از صحابه پیامبر و یاران شهید امام علی (ع) به نمایندگی از شوراهای سراسر کشور، اظهار کرد: همین وهابیون چند سال پیش هم بقاع ائمه اطهار را تخریب کردند و این افراد، کسانی هستند که به نام اسلام، اما بر ضد اسلام حرکت می کنند.

وی ادامه داد: نبش قبر و ربودن یک پیکر بعد از گذشت یکهزار سال، عملی غیرانسانی، غیرقابل قبول و شیطانی است. به هر حال عده ای ممکن است از دین اسلام جدا باشند و عداوت داشته باشند، اما انجام چنین عملی به نام اسلام، غیرقابل قبول است.

به گزارش افکارنیوز، در این جلسه ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اصلاح و طی آن به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که در معافیت پنج ساله خودروهای جدید از معاینه فنی تجدید نظر شود و این میزان به ۲ سال کاهش یابد.

در این جلسه همچنین، علاوه بر تصویب دستورالعمل نحوه اداره جلسات، رای گیری و بررسی پیشنهادهای واصل شده به شورای عالی استان ها، اصلاح بند ۳۲ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران نیز به تصویب رسید.

با این اصلاحیه واحدهای شهرستانی کلیه سازمان ها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی که در زمینه ارایه خدمات شهری وظایفی را برعهده دارند، موظف می شوند که برنامه سالانه خود در خصوص خدمات شهری را که در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه تنظیم شده، به شورا ارایه کنند. ضمن اینکه اجرای طرح و هزینه های اعتبارات مذکور و تعیین اولویت آنها باید با هماهنگی شورای اسلامی شهر مربوطه و در چارچوب مصوبه شورای عالی استان ها باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات