حمایت سازمان ها و نهادهای قانون گذاری و تصمیم گیری کشوری، از وارد شدن ضربات جبران ناپذیر به صنعت خودروسازی کشور جلوگیری کرده و موجب بهبود شرایط فعلی تولید خواهد شد.

  مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با سایپانیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در صورتی که بانک مرکزی بر خلاف سال گذشته، تسهیلات مورد نیاز صنعت خودرو را تامین کرده و در اختیار خودروسازان قرار دهد، ضرر و زیان وارده به سهامداران این صنایع تا حدودی جبران خواهد شد.

وی از ضرورت احساس مسئولیت بیشتر بانک ها و نهاد مالی برای جلوگیری از بروز بحران برای تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: با توجه به این که محدودیت های بین المللی فشار بی سابقه ای بر نهادهای تولیدی کشور وارد و اشتغال را با خطر زیادی مواجه کرده است، برنامه ریزی و عزم جدی برای کمک مالی به بنگاه های تولیدی و کارآفرین ضروری است.

وی با اشاره به روند پر فراز و نشیب قیمت ارز و افزایش هزینه های تولید خودرو که از سال گذشته شدت مضاعفی داشته است، افزود: کمبود نقدینگی و منابع ارزی موجب بروز اختلالات فراوان در فرایند تولید خودرو در ایران شده و مشکلات زیادی برای خودروسازان ایجاد کرده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزایش هزینه های تولید و قیمت تمام شده را منجر به کاهش تولید دانست و تاکید کرد: اگر سال گذشته بانک ها خودروسازان را تنها نمی گذاشتند، قیمت خودرو با این حجم افزایش روبرو نمی شد.

مهندس مدنی در خاتمه با ابراز امیدواری نسبت به اعطای کمک مالی به خودروسازان با توجه به مشکلات فعلی گفت: امیدواریم نهادهای مالی و اقتصادی به کمک تولیدکنندگان آمده و ضمن حمایت از اشتغال موجود، زمینه جلوگیری از افزایش قیمت ها و تورم را در سطح کشور بگیرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات