رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از نوسان قیمت ارز و طلا خبر داد.

اظهار کرد: امروز شنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۱۸هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان، نیم سکه ۷۰۵هزار تومان، ربع سکه ۴۲۷هزار تومان و سکه گرمی ۲۹۸هزار تومان به فروش می رسد.

او درباره قیمت انواع طلا بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۴ هزار و ۶۶۰تومان، هر مثقال طلا ۵۴۰هزار تومان و انس جهانی۱۳۸۹دلار و ۳۰ سنت قیمت گذاری شده است.

همچنین در بازار غیر رسمی هر دلار به نرخ آزاد ۳۶۳۰ تومان و هر یورو۴۷۳۰ تومان معامله می شود.

به گفته وی قیمت امروز طلا و ارز در بازار نوسانی بوده و نسبت به روزهای قبل تغییرات بیشتری داشته است.

قیمت امروز طلا در بازار در حالی است که بهای طلا در بازار جهانی روز گذشته با اقدام معامله گران برای سود بردن از صعود قیمت روز قبل و همچنین افت تقاضا برای سکه و شمش کاهش یافت. به طوری که معاملات طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار کامکس نیویورک ۱۹ دلار یا ۱.۴ درصد کاهش بها داشت و به ۱۳۹۳ دلار در هر اونس رسید.

بهای معاملات طلا پنج درصد در ماه مه کاهش داشت که دومین کاهش ماهانه برای این فلز گرانبها محسوب می شود. تقاضا برای شمش و سکه طلا در این ماه پس از رکورد بالای فروش در آوریل، ضعیف بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، تحلیلگران اظهار کرده اند که صعود ارزش دلار آمریکا نیز در کاهش قیمت طلا در روز جمعه موثر بود.

طلا و دلار رابطه معکوسی دارند و به هنگام صعود ارزش این ارز، معاملات طلا برای خریداران استفاده کننده از ارزهای دیگر گران تر شده و در نتیجه تقاضا برای طلا محدودتر می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات