وزیر راه وشهرسازی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه راه و شهرسازی بر غیر کارشناسی بودن این نظرات تاکید کرد.

علی نیکزاد که در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی استان قزوین سخن می گفت، تصریح کرد: یکی از نامزدها اظهار داشته که ساختمانهای مسکن مهر ۲۰ سال بیشتر دوام ندارد. این توهین به جامعه مهندسی و فنی کشور است چون ساختمانی بدون نظارت مهندسان در کشور بنا نشده است.

وی ادامه داد: بسیار متاسفم که برای رای گرفتن از مردم مطالبی را بیان کنیم که مبنای کارشناسی ندارد. کسی که نصب تصاویر امام و مقام معظم رهبری را توهین تلقی می کند باید بداند که به برکت امام و رهبری این مسکن ها به صورت انبوه در اختیار مردم قرار می گیرد.

نیکزاد بیان داشت: نامزد دیگری در مورد احداث بافت فرسوده سخن می گوید این در حالی است که مردم قادر به تامین آورده خود در مسکن مهر نیستند؛ حال چگونه می توانند در نوسازی بافت فرسوده که آورده چند برابری طلب می کند به صورت گسترده مشارکت کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نامزدهای انتخابات تسهیلات مسکن مهر را تورم زا خوانده است؛ در حالی که باید بگویم بروید کسانی که ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته است و بازپرداخت نکرده، بگیرید.

نیکزاد یادآور شد: اگر می گویید تسهیلات مسکن مهر تورم زا است پس چگونه متعهد می شوید ۷۰ درصد قیمت مسکن را وام بدهید این در حالی است که وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن مهر را تورم زا می دانید.

وی اعلام کرد: سخنان کارشناسی نشده نامزدهای انتخابات به نتیجه نمی رسد و کسی که می گوید در هر خانواده یک نفر بیکار است این به معنی آن است که بیش از ۲۱ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنانش یادآور شد: در استان قزوین براساس سرشماری سال ۱۳۸۵،۲۷۰ هزار واحد مسکونی وجود داشته است که در دولتهای نهم و دهم ۹۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وی افزود: از میزان ساخت و سازها درحوزه مسکن نتیجه می گیریم که ۳۳ درصد از کل مسکن های استان قزوین در ۸ سال اخیر با ۲۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۵۸ هزار واحد مسکونی در استان قزوین به بهره برداری رسیده است و ساخت ۳۲ هزار واحد تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ۲۱ هزار واحد مسکن مهر، بهسازی و آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای آبیک و سه مدرسه در مجتمع آموزشی مهرگان به بهره برداری رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات