با ارتقای تجهیزات اندازه گیری آلاینده های خودرو که از سال ۱۳۹۰ در مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو آغاز شد، انجام هر شش نوع آزمون آلایندگی تا سطح یورو ۵ برای اولین بار در ایران امکان پذیر می شود.

غلامعلی معصومی مدیر پشتیبانی فنی مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: با اتمام فرایند ارتقای آزمایشگاه ها، تا شش ماه دیگر سه آزمایشگاه جدید دیگر و قابل ارایه خدمت به مشتریان در سطح بین المللی راه اندازی می شود.

وی افزود: آزمایشگاه های مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو برخوردار از نیروی انسانی کارآزموده، علاوه بر مشارکت در آزمون های خودرویی درون سازمانی، با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، دانشگاه های معتبر و موسسات آموزش عالی و سایر مراکز تست خودروی کشور و جهان همکاری دارد.

مدیر پشتیبانی فنی مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو انجام تست های کامل خودرو و زیرمجموعه های وابسته به آن در سطح ملی و بین المللی را از جمله توانمندی های مجموعه آزمایشگاه های این مرکز دانست و گفت: تاکنون خدمات مهندسی زیادی به خودروسازان کشور نیز ارایه کرده است.

معصومی همکاری با شرکت آزمون جاده ای کشور در زمینه طراحی و ساخت جاده های آزمون خودرو در سطح استانداردهای جهانی را از دیگر توانمندی ها و فعالیت های این واحد ذکر کرد و گفت: در صورت تحقق این امر در فاز نخست، انجام آزمون های دینامیک خودرو، ترمز، اندازه گیری صدا و ارتعاشات و برخی آزمون های دوام طراحی خودرو تا حد زیادی فراهم شده و سهم وابستگی آن به مراکز تست خارج از کشور بسیار ناچیز خواهد بود.

شایان ذکر است، هم زمان با تاسیس مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید در سال ۱۳۷۵ واحد آزمایشگاه های تست خودرو به منظور صحه گذاری و تایید طراحی خودروهای نمونه راه اندازی شد و در نخستین گام، پژوی لیموزین را برای سازمان کنفرانس اسلامی ارزیابی کرد.

در سال ۱۳۷۹ هم زمان با فعالیت های صحه گذاری سمند، مجموعه آزمایشگاه ها ارتقا پیدا کرد و به فناوری روز اروپا مجهز شد که در نتیجه آن، علاوه بر پوشش آزمون های اجباری خودرو، آزمون های طراحی در قالب دو آزمایشگاه جدید « دوام قوای محرکه» و « بخارات متصاعد شده از خودرو» در سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد.

به منظور استانداردسازی فعالیت ها و ارایه خدمات در سطح جهانی، در سال ۱۳۸۳ آزمایشگاه به استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ از شرکت TUV آلمان دست یافت و دارای شش آزمایشگاه مجزا در زمینه تست های اجباری خودرو، آلایندگی، ایمنی، دینامیک خودرو، صدا و ارتعاشات شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات