مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به آغاز عملیات احداث خط آهن از ایلام به کرمانشاه با حضور احمدی نژاد، گفت: با اتصال این استان به خط آهن سراسری، ارتباط ایران با عتبات عالیات تسهیل می شود.

  احمد صادقی، اظهار داشت: همه استان های کشور به جز دو استان ایلام و چهار محال و بختیاری به خط آهن سراسری متصل بوده و یا در حال اتصال هستند.

وی اضافه کرد: امروز در استان ایلام موضوع اتصال به شبکه راه آهن سراسری عملیاتی می شود که این امر در راستای سیاست های کلی کشور مبنی بر اتصال همه مراکز استان ها به شبکه ریلی سراسری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از این تنها دو استان باقی مانده بود که عملیات اجرایی اتصال آنها به خط آهن سراسری آغاز نشده بود اما امروز عملیات اجرایی اتصال استان ایلام به شبکه ریلی سراسری آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: با شروع این پروژه، این مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد؛ این خط آهنی که امروز کلنگ زنی می شود ۷۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در استان ایلام است و ۲۰ کیلومتر آن در استان کرمانشاه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر ریلی به خط آهن کرمانشاه خسروی متصل می شود و از آنجا به عراق می رود، افزود: از مزیت های این شبکه ریلی این است که ارتباط ایران را با عتبات عالیات تسهیل می کند و از آنجا از مرز خانقین به عراق، سوریه، دریای مدیترانه و سپس اروپا می رود که این مورد از نظر اقتصادی، امنیتی و ترانزیتی اهمیت بسزایی دارد.

صادقی تصریح کرد: امروز قطعه اول این راه آهن ۷۰ کیلومتری به طول ۱۷.۵ کیلومتر آغاز می شود؛ برای احداث این ۱۷.۵ کیلومتر که قطعه اول است حدود ۲۰۲ میلیارد ریال هزینه اجرا پیش بینی می شود.



به گزارش فارس احمد شوهانی، نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و شیروان، هم در این باره به فارس گفته بود: احداث راه آهن از جمله مطالبات به حق مردم استان ایلام بود.

بنا به گفته احمد شوهانی این موضوع مهم در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته و در نهایت قرار است امروز با حضور احمدی نژاد اتصال ایلام به خط آهن سراسری کلنگ زنی شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: تحقق این امر سبب خروج استان ایلام از محرومیت شده و باید در نخستین فرصت اجرایی شود.

شوهانی گفته بود: اعتبار اولیه این طرح مهم حدود پنج میلیارد تومان بود که جوابگوی نیازهای اولیه این طرح نمی شد بنابراین با تلاش ها و رایزنی های انجام شده اعتبار این طرح را افزایش دادیم.

بنا به گفته وی ۲۵ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۲ در مجلس به این طرح اختصاص یافت تا صرف تحقق آن شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات