معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت با بیان اینکه مجوز تولید ۲۰ درصد خودروها با یک ایربگ صادر شده است، گفت: طبق مصوبه دولت، جدول زمان بندی نصب دو ایربگ بر روی خودروها توسط وزارت صنعت و با هماهنگی سازمان استاندارد تهیه خواهد شد.

  محسن صالحی نیا در مورد وضعیت اجرای مصوبه دولتی الزام خودروسازان به نصب دو ایربگ بر روی تولیداتشان اظهار داشت: در برخی خودروها به دلیل برخی محدودیت ها در تأمین ایربگ، با مشکل روبرو هستیم و در مورد برخی خودروها نیز به دلیل تغییراتی که باید در بدنه و جلوی خودرو جهت نصب ایربگ صورت گیرد، نیازمند تمدید زمان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تأمین برخی قطعات و سنسورها جهت نصب ایربگ بر روی خودرو با محدودیت روبرو است که به همین دلیل از دولت خواسته ایم تا زمان اجبار نصب دو ایربگ بر روی خودروها مورد بازنگری قرار گیرد.

به گفته صالحی نیا، موضوع مهلت دهی به خودروسازان برای نصب دو کیسه هوا در جلسه کارگروه حمایت از تولید با حضور معاون اول رئیس جمهور مصوب و قرار شد جدول زمان بندی توسط وزارت صنعت و سازمان استاندارد تهیه شود.

وی توضیح داد: بر این اساس قرار شد ۲۰ درصد خودروها مجوز داشته باشند تا بدون نصب دو ایربگ و فقط با یک ایربگ تولید شوند.

* امکان تولید تندر۹۰ با یک ایربگ تا مهر ماه

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مهلت دهی به خودروسازان برای نصب دو ایربگ بر روی تولیداتشان با تشخیص وزارت صنعت و سازمان استاندارد در قالب یک جدول زمان بندی شده انجام خواهد شد، افزود: طبق مصوبه دولت، مهلت جدید خودروسازان توسط وزارت صنعت و با هماهنگی سازمان استاندارد تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی خودروها با محدودیت تأمین ایربگ از خارج روبرو هستند که تندر ۹۰ از جمله این خودروها است و به منظور برخی تغییرات در جلوی خودرو قرار شد خودروسازان تا اول مهر یا حداکثر اول آبان تولیداتشان را با یک ایربگ عرضه کنند.

* تولید انبوه برخی خودروها با دو ایربگ

صالحی نیا با بیان اینکه در حال حاضر نصب دو کیسه هوای راننده و سرنشین در مورد سمند، سورن، رانا، پژو۲۰۶ و تندر ۹۰ به تولید انبوه رسیده است، گفت: مجوز تأییدیه نمونه برای ساماندهی سایر خودروها نیز صادر شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات