رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش های انسانی جامعه و حفظ حریم خصوصی و آزادی های مشروع در فضای تولید و تبادل اطلاعات را از ماموریت های مهم پلیس فتا دانست.

سرهنگ ایرج محمدخانی، ضرورت تشکیل پلیس فتا را در صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش های انسانی جامعه در فضای تولید و تبادل اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و آزادی های مشروع دانست و گفت: حفظ زیر ساخت های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر شهروندان برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی از ماموریت های مهم پلیس فتا است.

رییس پلیس فتای استان گیلان با اشاره به اهمیت و حساسیت فضای مجازی بر ضرورت شناخت والدین از آسیب ها، چالش ها و تهدیدهای این فضا تاکید کرد.

محمدخانی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک، با جاذبه های کاذب و اغواءکننده و انتشار محتوای غیراخلاقی همچنین ترویج فرهنگ ابتذال غرب، قصد تغییر ذائقه و بی هویتی فرزندان را دارند، گفت: مجذوب جذابیت های کاذب و اغواء کننده شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک نباید شویم.

وی به وضعیت برخی از افراد که با نادیده گرفتن چارچوب اخلاقی و اشتراک گذاری هویت و تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت، موجب سوءاستفاده بزهکاران سایبری در فضای مجازی شده بودند، پرداخت و از کاربران اینترنت خواست، با توجه به توصیه های پلیس فتا و رعایت نکات ایمنی از وقوع چنین مشکلات ناگواری پیشگیری کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات