وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در ماه جولای ۲۰۱۳ (برابر با تیر امسال) با افزایش قابل توجه ۳۸ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۷۲ هزار و ۵۴ بشکه در روز رسید.

 به گزارش افکارنیوز، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در ماه جولای ۲۰۱۳ که نخستین ماه از سال دوم اجرای تحریم نفتی غرب علیه ایران است با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

کشورهای غربی از اول جولای ۲۰۱۲ اقدام به اجرای تحریم نفتی علیه ایران کردند که بر اساس آن صادرات نفت ایران به اروپا متوقف شد و شرکت های اروپایی از ارائه خدمات بیمه و حمل و نقل به محموله های نفتی ایران در سراسر جهان منع شدند.

بر اساس این گزارش واردات نفت ژاپن از ایران در ماه جولای امسال نسبت به ماه قبل از آن ۳۸ درصد رشد داشته و به ۱۷۲ هزار ۵۴ بشکه در روز رسیده است.

بر این اساس، ایران ۴.۹ درصد از کل واردات نفت ژاپن در ماه جولای را به خود اختصاص داده و پنجمین تامین کننده نفت مورد نیاز این کشور شناخته شده است.

عربستان با صادرات ۱.۰۳۶ میلیون بشکه در روز نفت به ژاپن در ماه جولای امسال بزرگترین صادرکننده نفت به ژاپن در این ماه شناخته شده است و امارات با ۸۷۰ هزار بشکه در روز، قطر با ۵۶۲ هزار بشکه در روز و کویت با ۲۲۴ هزار بشکه در روز به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات