عضو ناظر شورای پول و اعتبار با بیان این که پشت مقصر دانستن طرح مسکن مهر در تورم زایی، استدلال منطقی وجود ندارد، گفت: نوسانات نرخ ارز و سوء مدیریت باعث تورم در کشور شده است.

به گزارش افکارنیوز، محمد حسن نژاد افزود: تکمیل مسکن مهر از هر اقدامی واجب تر است و دولت یازدهم باید به آن توجه کند. خیلی ها می گویند ساخت این واحدها به اتمام رسیده است، اما این گونه نیست. شاید کار ساختمان به اتمام رسیده باشد، اما خیلی از واحدهای طرح مسکن مهر آب ندارد، برق ندارد، راه دسترسی مناسب ندارد.

وی با بیان این که دولت باید به این طرح سامان بدهد، تصریح کرد: واحدهای مسکن مهر باید قابل خرید و فروش باشد، نمی خواهیم منت سر ملت بگذاریم، وام داده ایم پول زمین را نیز گرفته ایم تا متقاضی صاحب خانه شود. آنها باید بتوانند مسکن مهر خود را بفروشند در این صورت یک عرضه ایجاد می شود و بازار مسکن به تعادل می رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما در خصوص نقش ۴۰ درصدی مسکن مهر در تورم چیست، گفت: می گویند پول به مسکن تزریق و باعث تورم شده، باید بگوییم اگر اینچنین است که در حقیقت پول به تولید داده شده و این مساله باعث تورم شده است نه مسکن.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار با بیان این که این گونه اظهارات ساده فکر کردن در این حوزه هاست، تصریح کرد: منطق این سخنان مشخص نیست، برای ساخت پروژه ها به مسکن مهر پول اختصاص یافته، طرف که نرفته قالی بخرد. این پول صرف خرید سیمان، آجر، آهن و پرداخت دستمزد کارگران شده است.

وی ادامه داد: اگر بگوییم که دستمزد کارگر باعث تورم شده پس باید بگوئیم که اشتغالزایی را صفر کنیم چون هر کسی که در جایی مشغول می شود باید به او پول پرداخت شود. در این صورت کارمندان دولت نیز باعث تورم زایی شده اند.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار تاکید کرد: منطق خیلی اشتباهی وجود دارد که پشت این قضیه به آن استدلال می شود، شاید تسهیلاتی که در مسکن مهر تخصیص یافته باعث شده تسهیلات بخش تولید کم و به تبع آن عرضه کم شود و زمانیکه عرضه کم شد روی تورم تاثیر گذاشته است.

حسن نژاد با اشاره به این که نباید بگویم به مسکن مهر وام داده ایم پس مملکت به اینجا رسیده است، گفت: واقعیت این است که نوسانات نرخ ارز و سوء مدیریت باعث بروز تورم شدید در کشور شده و نباید دنبال چیزی بگردیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات