رییس شورای رقابت با تایید دریافت نامه هایی از سوی مدیران عامل شرکت های خودروسازی گفت: موضوع اصلی این نامه ها درخواست برای محاسبه مجدد تورم بخشی بخش خودرو در شش ماهه نخست سال ۹۲ بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، جمشید پژویان تصریح کرد: نامه نگاری بین مدیران عامل شرکت های خودروسازی و شورای رقابت امر چندان تازه ای نیست و معمولا صورت می گیرد اما اصلی ترین درخواست اخیر خودروسازان محاسبه مجدد تورم بخشی خودرو در سال ۹۲ است که ما این مسئله را به کارگروه ارجاع داده ایم و محاسبات و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

وی درباره انجام مذاکرات بین شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ایجاد تغییر در روند قیمت گذاری خودرو نیز گفت: با توجه به نص صریح قانون شورای رقابت مسوول قیمت گذاری خودرو است و علم اقتصاد نیز بر این موضوع صحه گذاشته است. به همین دلیل کاملا منطقی است که این روال ادامه داشته باشد اما شورای رقابت در این زمینه تاکنون با هیچ سازمان و نهادی مذاکره ای نکرده و از ما چنین درخواستی نیز نشده است.

رییس شورای رقابت درباره علت نهایی نشدن قیمت خودروهای باقیمانده نیز توضیح داد: در طول دو هفته گذشته با توجه به تعطیلی مجلس و حضور نداشتن نمایندگانی که عضو شورا هستند و همچنین تغییر و تحولات صورت گرفته در دولت یازدهم و اضافه شدن بعضی از اعضای شورا به بدنه اجرایی کشور نتوانستیم در چند جلسه گذشته به حد نصاب برسیم و موضوعی را تصویب کنیم.

پژویان افزود: از این رو تلاش می کنیم در هفته جاری و با تشکیل جلسه با حضور حداکثر اعضا بعضی از کارهای عقب افتاده از هفته های گذشته را نهایی کنیم که یکی از اصلی ترین این مباحث بحث قیمت گذاری خودروهای باقیمانده مانند تندر ۹۰ و مگان است که به تصویب نهایی شورا احتیاج دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات