معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اعلام اولویت های این معاونت در دولت یازدهم گفت: اصلاح نظام اقتصاد آب و برق و حل چالش های بخش آب، از مهم ترین برنامه های دور جدید فعالیت وزارت نیرو در این بخش است.

به گزارش افکارنیوز ، علیرضا دایمی گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی باید در وزارت نیرو اجرا و حداکثر حمایت از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق انجام شود. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، اولویت های این معاونت را در دولت یازدهم تشریح و حمایت حداکثری از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق را از جمله این اولویت ها اعلام کرد.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: پایبندی به اسناد بالادستی به کفایت در بخش آب و برق وجود دارد و تغییر رویکرد برای اجرای نظام فنی در طرح ها آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم در این دوره این کار را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به برخی از چالش های موجود در بخش آب کشور که باید با نظام فنی و اجرایی احصا شود، به اصلاح نظام اقتصاد آب و برق به عنوان یکی از اولویت های معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این اقدام باید از دیدگاه اقتصادی سازی فعالیت های مرتبط با آب و برق و افزایش بهره وری در این صنعت انجام شود و راه حل بسیاری از چالش ها در اصلاح تعرفه های آب و برق است.

دایمی ادامه داد: طرح ها باید بر اساس مدل های کسب و کار اجرا شود و اثربخشی طرح ها مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه باید توجه بیشتری به بهره برداری مطلوب از سرمایه های موجود انجام شود. وی تصریح کرد: ظرفیت هایی نیز در برنامه پنجم توسعه وجود دارد که اجرایی کردن این برنامه ها بسیاری از چالش های موجود را برطرف می کند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی و توجه خاص به مباحث اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در خصوص همه طرح های وزارت نیرو را از دیگر اولویت های معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو برشمرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات