وزیر نیرو با تشریح برنامه های جدید واگذاری پروژه های ملی به بخش خصوصی گفت: این اقدام پیغام های مهمی را برای بخش های گوناگون از جمله سیاست گذاران کشور خواهد داشت.

به گزارش افکارنیوز ، حمید چیت چیان ظهر امروز در مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب با بیان اینکه تصمیم داریم تا حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه ها را تقویت کنیم، گفت: به جای اینکه وزارت نیرو تصمیم بگیرد مصرف کنندگان با بخش خصوصی ارتباط مستقیم برقرار کنند و بدون دخالت دولت بهای خدمات از مصرف کننده دریافت شود و این روش جدید مشارکت بخش خصوصی در کشور خواهد بود.

وزیر نیرو ادامه داد: تنها پافشاری بر خصوصی سازی کافی نیست و مهمتر از آن گام هایی است که باید برداشته شود تا بسترسازی صورت گیرد و بهره وری بالا رود. همچنین هزینه ها کاهش یابد و مصرف کنندگان از دریافت خدمات پایدار و مناسب اطمینان حاصل کنند.

وی کوتاه شدن زمان اجرای پروزه ها را از دستاوردهای مشارکت بخش خصوصی و انتظاراتی که از این بخش است، نام برد و افزود: حضور بخش خصوصی در پروژه ها باعث کوچک شدن دولت می شود و این موضوع برای سرمایه گذاران و کارآفرینان پیام جدیدی به همراه دارد.

چیت چیان افزود: همچنین به مدیران صنعت آب و برق، بانکها و موسسات اقتصادی پیام می رساند به این معنی که نباید تنها منابع بانک ها صرف کارهای تجاری و زودبازده شود و باید بر این گونه سرمایه گذاری ها نیز وارد شود.

وزیر نیرو همچنین یک پیغام حضور بخش خصوصی در پروژه های ملی را خطاب به سیاستگذاران کشور دانست و با تاکید بر اینکه مجلس نیز باید در این راه کمک کند، افزود: همچنین شوراهای شهرها و روستاها نیز می توانند پروژه های آب و فاضلاب معرفی کنند. دیگر آن زمانی که منابع عمومی فراوان برای اجرای پروژه ها داشتیم گذشت و باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات