وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در رابطه با پیمان سپاری ارزی صادرات را کاملا بی مفهوم دانست و گفت: معلوم نیست این مصوبه با چه عقلی نوشته و تصویب شده است، البته در هفته آینده این مصوبه لغو خواهد شد، ضمن اینکه قصد داریم در هر جلسه دولت، ۲ تا ۳ مورد از این بخشنامه های بی منطق را لغو کنیم تا بهبود فضای کسب و کار حاصل شود.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا نعمت زاده در نشست تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، جزئیات جدیدی از برنامه ۱۰۰ روزه وزارت صنعت، معدن و تجارت را بیان کرد و گفت: مشکلات بخش تولید و صنعت کشور احصا شده که بر این اساس، حدود ۴۰ تا ۵۰ مورد از این مشکلات به دولت ارایه شده است که پس از بحث و بررسی، ۳۰ مورد از آن، با کمی تغییرات مورد پذیرش واقع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، به دستور رئیس جمهور، کارگروهی برای حل مشکلات تولید به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده که جلسات زیادی را در سطح وزرا و معاونان وزرا داشته است و امیدواریم به زودی به جمع بندی مطلوبی برای حل مشکلات تولید برسیم.

وی تصریح کرد: در اولین اقدام برای حل این مشکلات، رئیس کل گمرک بخشنامه هایی را برای رونق ترخیص کالاها صادر کرده است، ضمن اینکه بخشنامه هایی نیز از سوی رئیس کل بانک مرکزی در روزهای آینده به بانکها ابلاغ خواهد شد.

به گفته نعمت زاده، مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در رابطه با پیمان سپاری ارزی صادرات کاملا بی مفهوم است و معلوم نیست با چه عقلی نوشته شده که در هفته آینده لغو خواهد شد. البته تلاش داریم تا در هر جلسه دولت، ۲ تا ۳ مورد از این بخشنامه های بی منطق را لغو کنیم تا بهبود فضای کسب و کار حاصل شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصوبه ستاد تدابیر ویژه در زمینه صادارت جز محدودیت برای صادارت حاصل دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه جدی برای رونق تولید و صادرات فرش دستباف دارد، گفت: خط اعتباری مشخصی برای تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه فرش دستباف اختصاص خواهد یافت، ضمن اینکه تلاش خواهد شد تا تولید و صادرات فرش دستباف رونق گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به نظر می رسد بخشی از تسهیلات بخش صنعت باید به فرش اختصاص یابد تا بتوان مشکلات این بخش را حل کرد.

به گفته نعمت زاده، مشکلات صنعت فرش طی نظاماتی چند ساله شکل گرفته و در کوتاه مدت قابل اصلاح نیست
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات