معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال ارز تک نرخی است، گفت: نرخ ارز اکنون به حدود ۲۹۰۰ الی ۳۰۰۰ هزار تومان رسیده که نرخ خوبی است.

به گزارش افکارنیوز ، غلامعلی کامیاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چه نرخی برای ارز (دلار) در بازار مناسب است؟ گفت: نرخ فعلی دلار در بازار برای این ارز مناسب است.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال تک نرخی شدن ارز است، افزود: این امر به معنای ثابت بودن نرخ ارز نیست.

وی با تاکید بر اینکه نرخی که بازار تعیین می کند، بهترین نرخ برای ارز است، تصریح کرد: این نرخ ناشی از انتظاراتی است که در مردم ایجاد شده است؛ در عین حال عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها در بازار ارز است.

کامیاب با اشاره به اینکه نباید دیدگاه ثابت به نرخ ارز داشته باشیم، گفت: اگر نرخ ارز در یک دالان باریک تر نوسان داشته باشد می توان گفت که به ثبات رسیده است و نرخ ارز اکنون به حدود ۲۹۰۰ الی ۳۰۰۰ هزار تومان رسیده که نرخ خوبی است.

وی در پاسخ به این سئوال که انتظاراتی در بین مردم شکل گرفته که نرخ ارز باز هم کاهش می یابد آیا این امر درست است؟ گفت: باید ببینیم چه تحولاتی رخ می دهد؛ اما کاهش بیشتر نرخ ارز و نوسانات شدید هم به نفع کشور نیست.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه کاهش نرخ هم جزو نوسانات است، اضافه کرد: در وضعیت ثبات نرخ ارز مردم می توانند برای سرمایه گذاری، تولید و داد و ستد تصمیم گیری کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات