مدیر یک دفتر خدمات مسافرتی نسبت به نحوه ی پیش فروش بلیت قطارهای مسافرتی که فروش بلیت را مختل و مسافران را ناراضی کرده است، معترض و خواستار بازنگری در این طرح شد.

به گزارش افکارنیوز ، این مدیر دفتر خدمات مسافرتی که با اشاره به دو دلیل «داشتن امنیت شغلی» و «تعلیق نشدن از فروش بلیت قطارهای مسافرتی» ، خواست نامی از او برده نشود گفت: حدود یک سال است که بخشی از قطارهای مسافرتی از مجموعه ی «رجا» جدا و خصوصی شده و این موضوع، در پیش فروش بلیت های قطار نیز تأثیر گذاشته است، چون گاهی تنش هایی را بین این دو بخش شاهدیم که دود آن فقط به چشم مسافر و آژانس ها می رود.

او اظهار کرد: سیستم فروش بلیت رجا و قطارهای خصوصی متفاوت از یکدیگر است، رجا هنوز بلیت کاغذی می فروشد و بخش خصوصی رزرو اینترنتی دارد که بلیت ها روی کاغذ A۴ چاپ می شوند. در گذشته، برای این که اختلالی در فروش بلیت ها پیش نیاید، هریک از این دو بخش، در روزی مجزا، بلیت های شان را می فروختند؛ اما امسال شکل کاری پیش فروش ها تغییر کرد و هر دو بخش، در ساعت هایی متفاوت از یک روز، پیش فروش خود را آغاز کردند.

وی برای شفاف شدن شرایط، توضیح داد: پیش فروش رجا در روز نخست، از ساعت ۸ صبح و پیش فروش قطارهای خصوصی از ساعت ۹ صبح آغاز شد. در ادامه، ساعت ۱۱ رجا فروش بلیت های خارجی را شروع کرد، در این میان، مردمی که نوبت گرفته بودند، اگر بلیت رجا را به دست نمی آوردند می خواستند از نوبت خود برای خرید بلیت قطارهای خصوصی استفاده کنند که این شرایط، حق کسی که نوبت بلیت قطار خصوصی را گرفته بود، ضایع می کرد.

او گفت: این سیستم فروش، در آژانس ها نیز مشکل و بی نظمی ایجاد کرد و باعث شد اپراتورهای فروش بلیت در آژانس ها نتوانند جوابگوی مردم باشند و از طرفی، مسافران نسبت به این شرایط و این که نمی توانند بلیت های خود را تهیه کنند، معترض شوند.

این مدیر دفتر خدمات مسافرتی یادآوری کرد: قبلا که فقط بلیت های رجا فروخته می شد، برنامه ریزی بهتری در مقایسه با شرایط کنونی وجود داشت. بلیت ها، شهر به شهر و منطقه یی پیش فروش می شدند؛ اما حالا وضعیت به عقب برگشته است و هر دو بخش، در یک زمان پیش فروش دارند و اپراتورها نمی دانند چطور پاسخگوی مردم باشند و مردم هم به خواسته های خود نمی رسند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات