اظهارات غیرمترقبه رئیس بانک مرکزی در دفاع از افزایش نرخ دلار با شگفتی مخاطبان رسانه ها مواجه شده است.

به گزارش افکارنیوز، ولی الله سیف اخیرا در صبحانه کاری با اتاق بازرگانی گفته بود کاهش نرخ ارز دلیل خاصی ندارد و خوشبینی افراد باعث کاهش نرخ شده؛ نرخ ارز منطق خاص خود را دارد و کاهش بیشتر آن از سوی دیگر تاثیرات منفی را دربر دارد؛ بنابراین دلیلی برای کاهش بیشتر نرخ ارز در بازار وجود ندارد و کاهش بیشتر قیمت دلار منطقی نیست.

انتشار این سخنان با واکنش های اعتراضی در رسانه ها مواجه شده است. از جمله برخی از شهروندان با گذاشتن کامنت ها و دیدگاه های خود به خبر مذکور در سایت ها واکنش نشان داده اند. به عنوان مثال در سایت جهان نیوز ذیل خبر سخنان «سیف» این کامنت ها به چشم می خورد: تا اون موقع که احمدی نژاد بود که بالا رفتن نرخ ارز فاجعه بود و بحران ملی! حالا که نیست آقایان میگن نرخ دلار نباید پایین بیاید/ دو تا سوال از ایشون داشتم؛ چه قدر حقوق می گیرن و به دلار می گیرن یا ریال/ فقط یک سوال: آقای رئیس جمهور! فکر می کنید اگر در مناظره ها می گفتید اعتقاد به دلار ۳ هزار تومانی دارید، رأی می آوردید؟
(دیگه داری وارد جایی میشی که نباید بشی ها دادا! ) /

اظهارنظر دقیق یک کارشناس اقتصادی با در نظر گرفتن همه جوانب (شما از آمریکا چطور می توانید همه جوانب اقتصادی داخل کشور را تشخیص بدهید آقای دلاری؟ ) / به نظرم باید بین چند موضوع اعتدال برقرار گردد: اول اینکه چرا احمدی نژاد اگر این حرف را میزد مجرم بود؟ دوم اینکه پس معیشت و تورم و شعارهای انتخاباتی چه می شود/ به نظر من فاتحه این دولت با این طرز تفکر اقتصادی خوانده شد و دولت تدبیر و امید رسما اعلام کرد دولت ناامیدی است. مگر این که روحانی سریعا تیم اقتصادیش از نوبخت و سیف و طیب نیا را شجاعانه عوض کند با این تیم اقتصادی همه مردم ناامیدی از بهبود شرایط پیدا کردند/ انتخابات باید تکرار شود (جالب ترین نظر بود) / من به آقای روحانی رأی دادم و انتظار دارم پس از بازگشت از سفر تکلیف ایشان را یکسره کند. /

همچنین در برخی دیگر از کامنت های مخاطبان تصریح شده است: این برخلاف شعار انتخاباتی دولت بود که می گفتند دولت نباید در بازار دخالت کند حالا به هر دلیلی که باشد/ آقای سیف از این سخنان بهره می برد و دارای بنگاه اقتصادی هست؟ / به عنوان کسی که به آقای روحانی رای داده ام از آقای سیف میخواهم که هرچه زودتر این اظهارات را پس بگیرند و نیامده برای دولت دردسر درست نکنند/ نظری ندارم، فقط یک دقیقه سکوت! / دولت راستگویان! ابتدا به کاهش ارزش پول ملی حمله می کند و سپس از آن دفاع می کنند! این است معجزه دولت راستگویان؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات