رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۵ درصدی قیمت گوشت گوسفند برای جبران افت قیمت پوست درپی کاهش نرخ دلار خبر داد و گفت: این افزایش قیمت مقطعی است و با افت نرخ دلار دربلندمدت، قاچاق دام کاهش و قیمت ها ارزان تر می شود.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر ملکی در مورد قیمت فعلی گوشت گوسفند در بازار اظهار داشت: در حال حاضر تغییر خاصی در قیمت ها رخ نداده است و دام نیز در میادین به اندازه مورد نیاز وجود دارد. البته با توجه به کاهش قیمت دلار، قاچاق دام به خارج از کشور به دلیل به صرفه نبودن کاهش پیدا کرده و به همین منظور در تأمین دام مورد نیاز در میادین مشکلی وجود ندراد.

وی با بیان اینکه چندروزی است که قیمت گوشت اندکی افزایش یافته که دلیل آن نیز کاهش قیمت دلار و اثر آن در فروش پوست گوسفند است گفت: همین مسئله موجب افزایش ۵ درصدی قیمت گوشت شده است که البته این تأثیر مقطعی است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در مورد قیمت فعلی در بازار بیان کرد: در حال حاضر شقه گوشت گوسفند به قیمت هر کیلو ۲۷ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و مغازه دار نیز هر کیلو ۲۴ هزار تومان آن از کشتارگاه تهیه می کند.

*افزایش مقطعی قیمت گوشت گوسفند در آستانه عید قربان

وی درمورد اینکه آیا امکان افزایش بیشتر قیمت گوشت گوسفند وجود دارد، خاطر نشان کرد: بعید است قیمت ها افزایش پیدا کند و دلیل آن نیز کاهش قیمت دلار است و اگر وضعیت به هیمن شکل ادامه پیدا کند قطعا قاچاق دام کم، و در نتیجه دام در کشور فراوان می شود. البته ممکن است در آستانه عید قربان قیمت ها اندکی افزایش پیدا کند که مقطعی است وگر نه مشکلی در زمینه دام و گوشت وجود ندارد.

ملکی در پاسخ به این سؤال که به گفته شما کاهش قیمت دلار موجب کاهش قیمت پوست شده و در نتیجه قیمت گوشت ۵درصد گران شده است، بنابریان اگر قیمت دلار پایین تر بیاید امکان افزایش بیشتر قیمت گوشت وجود دارد، بیان کرد: وقتی قیمت دلار کاهش پیدا کند قاچاق دام کاهش و در نتیجه بازار از دام اشباع خواهد شد. البته کاهش قیمت دلار بر روی صادرات پوست گوسفند اثر می گذارد و فروشندگان عمده برای جبران کاهش قیمت پوست، قیمت گوشت را اندکی گران کردند که این تأثیر مقطعی است و تأثیر آن بر روی قیمت گوشت تداوم ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات