گرانقیمت ترین، محبوبترین، باریکترین و بزرگترین تنها برخی از صفاتی هستند که تبلتهای معرفی شده در سال گذشته را توصیف می کنند، بازار درحال رشد تبلتها امسال شاهد رونق بیشتری نسبت به گذشته بود، رونقی که تا سال ۲۰۱۶ به طور کامل بازار نوت بوکها را تسخیر می کند.

بزرگترین تبلت جهان که با سیستم عامل ویندوز ۸ کار می کند، در تایوان رونمایی شد.

چند ساعت پیش از آغاز نمایشگاه کامپوتکس ۲۰۱۲ در تایوان شرکت تولید کننده قطعات کامپیوتری ایسوس از لپ تاپ – تبلت هیبریدی خود که با ویندوز ۸ کار می کند رونمایی کرد.

این لپ تاپ – تبلت که" Transformer Book" نامگذاری شده دارای جدید ترین نسخه ویندوز است و صفحه آن جدا شده و به یک تبلت بزرگ تبدیل می شود.

تبلت جدید مایکروسافت رقیبی جدی برای آی پد

شرکت مایکروسافت از تبلت جدید خود با نام" مایکروسافت سرفیس" رونمایی کرد که گفته می شود سرانجام این تبلت می تواند رقیب جدی برای آی پد تلقی شود.

تبلت" مایکروسافت سرفیس" (Microsoft Surface) از شرکت مایکروسافت با هدف کار کردن با ویندوز ۸، سیستم عامل جدید این شرکت طراحی شده است.

این شرکت هنوز پیشگام سیستمهای عامل کامپیوتری در بازار است و روی بازگشت مصرف کنندگان به سیستم عامل آشنای خود که همان ویندوز است حساب باز کرده است.

عرضه تبلتهایی با یک صفحه کلید کشویی

شرکت سونی تبلتهایی را عرضه کرده که از ویندوز ۸ برخوردار است و دارای صفحه کلید کشویی هستند که می توانند هم تبلت هم نوت بوک باشند.

تبلتهای جدید شرکت سونی که با عنوان VAIO Duo ۱۱وارد بازار شده، به عنوان رقیب جدی تبلتهای مایکروسافت درنظر گرفته می شوند چرا که هم از نظر ظاهر و هم از نظر قیمت با یکدیگر برابری می کنند. اکثر این مدلها دارای پردازشگر اینتلCore iبا مدل ۳۵۱۷Uهستند، اگرچه شرکت سونی CPUهای کم هزینه تری که قدرت آنها نیز کمتر بوده را برای این سری از تبلتها در نظر گرفته است.

گزینه هایRAMدر این دستگاه ها ۴ گیگابایتی و ۸ گیگا بایتی و میزان حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی است. این درحالی است که صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی، یک قلم برای ورود اطلاعات، دوربین پشت و جلو از دیگر ویژگیهای سخت افزاری این دستگاه ها است.

گلکسی نت ۱۰

گلکسی نت ۱۰.۱ از همان ابتدا تلاش کرد با آی پد به رقابت بپردازد، این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی بوده و آخرین نسخه اندروید روی آن نصب شده و سبک طراحی آن به نحوی است که این تبلت را کاملا با سبک اپل متمایز کرده است.

به نظر می رسد که شکایت اپل نسبت به نوآوری سامسونگ کارساز بوده است، چرا که حتی سبک طراحی قلم این تبلت نیز متفاوت است.

ارائه قلم برای تلفنهای هوشمند پیش از آی فن یک وسیله جانبی بود اما اکنون سامسونگ قلمی را برای این تبلت ارائه کرده که به سادگی می توان با استفاده از آن روی سطح این تبلت نوشت و این امر موجب شده که سامسونگ در این رابطه در بازار ب
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات