درحالی که مدیر کل دفتر غلات و نباتات علوفه ای وزارت جهاد کشاورزی نسبت به عدم پرداخت مطالبات کشاوزان از سوی شرکت بازرگانی دولتی معترض است عباس قبادی از پرداخت وجوه گندم کاران تا پایان فصل برداشت (مهرماه) خبر می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که هنوز مراکز خرید گندم نقدینگی برای پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را ندارند.

از سوی دیگر رییس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی در این زمینه می گوید که با وجود آغاز فصل کشت، گندم کاران همچنان بخشی از مطالباتشان را دریافت نکرده اند که باید هر چه سریع تر پرداخت شود.

بنا بر اظهارات مسعود اسدی پرداخت نکردن بخشی از مطالبات گندم کاران و تاخیر بیشتر در پرداخت آن می تواند در تصمیم گیری آن ها برای تولید انواع محصولات کشاورزی اثرگذار باشد که این اتفاق برای محصول استراتژیکی مانند گندم خوشایند نیست.

در همین حال شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده که ۲۳۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان بدهی دارد. از سوی دیگر هرچند مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی وعده پرداخت مطالبات گندم کاران را داده ولی با وجود نزدیک شدن به پایان فصل کشت هنوز این وعده ها محقق نشده است.

عباس قبادی با بیان این که اواخر فصل خرید گندم را سپری می کنیم وعده داده که تا پایان فصل خرید هیچ گونه بدهی معوق به کشاورزان نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین ازخرید چهار میلیون و ۷۵۰ هزارتن گندم تا این زمان از فصل خرید خبرداد.

این در حالی است که طبق اعلام مراکز خرید بازرگانی دولتی میزان کل مطالبات گندم کاران حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات