مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران از کشف و شناسایی یک مخزن جدید به منظور ذخیره سازی گاز طبیعی در غرب ایران خبر داد و اعلام کرد: به زودی حفاری اکتشافی در اولین گنبد نمکی به منظور ذخیره سازی گاز اغاز می شود.

به گزارش افکارنیوز ، مسعود سامی وند در تشریح عملکرد ایران در توسعه مخازن زیرزمینی ذخیره سازی گاز طبیعی در جمع کارشناسان اتحادیه بین المللی صنعت گاز، گفت: هم اکنون اولین طرح ذخیره سازی گاز طبیعی ایران در سراجه قم راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی از راه اندازی دومین طرح ذخیره سازی گاز در منطقه شوریجه خراسان خبر داد و افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای نفت و گازخیز جهان قصد دارد ظرفیت ذخیره سازی در مخازن زیرزمینی را افزایش دهد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون بخش عمده ای از فعالیت های شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی به مطالعات امکان سنجی و پروژه های پژوهشی اختصاص یافته است، اظهار داشت: در این خصوص شناسایی و غربالگری میادین غرب ایران به منظور تبدیل به مخازن ذخیره سازی گاز طبیعی پایان یافته است.

وی از کشف و شناسایی یک مخزن جدید به منظور ذخیره سازی گاز طبیعی در غرب ایران خبر داد و یادآور شد: همزمان مطالعات اکتشافی در مخزن نمکی نصرآباد کاشان به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی با بیان اینکه با تکمیل مطالعات حفاری اولین چاه اکتشافی این طرح ذخیره سازی گاز آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: همچنین شناسایی و غربالگری میادین غرب کارون برای ذخیره سازی گاز پایان یافته به طوری که در این مطالعه اطلاعات ٢٢٠ مخزن آنالیز و مورد ارزیابی قرار گرفته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات