در شرایطی که بازار نگران تأثیر بحران بودجه ای بر میزان تقاضاست، بهای نفت روز پنجشنبه در بازار معاملات الکترونیک آسیا کاهش یافت.

به گزارش افکارنیوز ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه نوامبر با ۴۱ سنت کاهش، ۱۰۳ دلار و ۶۹ سنت معامله شد و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه ۲۷ سنت کاهش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۹۲ سنت رسید.

 سانجیو گوپتا از دفتر مشاوران ایی وای اعلام کرد: «بازارها از نزدیک تحولات آمریکا را که به علت بن بست در بودجه فلج شده است، دنبال می کنند» .
وی افزود: «ادامه این بن بست بر قیمت ها تأثیر گذار خواهد بود» .

سران کنگره آمریکا چهارشنبه شب در حالی نشست با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را ترک کردند که اختلافات جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر بودجه دولت فدرال همچنان پابرجا ماند.
باراک اوباما نیز گفت از این بن بست به ستوه آمده است.

جان بینر رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا هنگام ترک کاخ سفید در پایان دومین روز از فلج دولت فدرال اعلام کرد: «رئیس جمهور باردیگر گفت نمی خواهد مذاکره کند» .

کاخ سفید به نوبه خود در گزارشی در باره این نشست اعلام کرد: «اوباما به روشنی اعلام کرد درباره ضرورت اقدام کنگره برای بازگشایی دولت یا افزایش سقف بدهی به منظور پرداخت صورت حساب هایی که خود کنگره از قبل انباشته کرده است مذاکره نمی کند» .

دیروز، در پایان معاملات بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر دو دلار و ۶ سنت افزایش یافت و به ۱۰۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر نیز با یک دلار و ۲۵ سنت افزایش، ۱۰۹ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات