بنابه اعلام بانک مرکزی نرخ کره پاستوریزه در هفته اول مهرماه نسبت به هفته اول شهریورماه از ۹۴.۴ درصد افزایش برخوردار شده و بیشترین میزان تورم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش افکارنیوز ، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی ۱۱ گروه کالایی در تهران را در هفته منتهی به پنجم مهرماه سال جاری را منتشر کرد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. هم چنین قیمت تخم مرغ معادل دو درصد کاهش یافت.

برنج و حبوبات

در هفته منتهی به پنجم مهرماه بهای برنج داخلی درجه یک معادل دو درصد افزایش یافت و قیمت برنج داخلی درجه دو ثابت بود.

در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا سفید معادل ۰.۷ درصد و لوبیا قرمز معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت، اما قیمت سایر اقلام این گروه از کاهش برخوردار شد.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد گزارش در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل یک درصد، پرتقال درجه یک ۲.۳درصد، نارنگی ۲۱.۱ درصد، لیمو شیرین ۱۸.۱ درصد، انار ۸.۵ درصد، شلیل و شبرنگ ۶.۴ درصد و هلو ۳.۱ درصد کاهش یافت، اما سایر اقلام این گروه از ۱.۳ تا هفت درصد افزایش یافته است.

در گروه سبزی های تازه نیز قیمت سبزی های برگی بدون تغییر بود اما قیمت خیار ۳.۳ و پیاز دو درصد افزایش یافت، اما بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۵ تا هفت درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در این هفته قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت ماند و بهای گوشت مرغ معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته اول مهرماه قیمت قند معادل۰.۲ و شکر ۰.۱ درصد افزایش یافت اما بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

براساس این گزارش قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل ۶.۵ و نسبت به هفته مشابه سال قبل از ۲۴.۴ درصد افزایش برخوردار شده است.

هم چنین قیمت تخم مرغ، برنج، حبوبات، میوه های تازه و سبزی های تازه نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب از ۲۱.۱، ۷۰.۲، ۸۳.۴، ۷۴.۶، ۹۰.۴ درصد افزایش یافته است.

قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی نیز به ترتیب از ۳۶.۷، ۳۸.۲، ۴۱.۴، ۴۸.۸ و ۵۳.۷ درصد افزایش نسبت به هفته مشابه سال قبل برخوردار شده است.

در بین گروه لبنیات کره پاستوریزه با رشد ۹۴.۴ درصدی نسبت به هفته مشابه ماه قبل بیشترین میزان افزایش را در بین کالاها به خود اختصاص داده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات