یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اگر دولت بتواند با حمایت خود اقشاری را که صاحب خانه نیستند، صاحب خانه کند بدون شک قیمت مسکن کاهش خواهد یافت چون در این حوزه نیز بحث عرضه و تقاضا مطرح است و هر چه تقاضا برای مسکن کمتر شود در نتیجه قیمت آن کاهش خواهد یافت.

گروه اقتصادی - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد بحث کاهش قیمت مسکن، گفت: دولت می تواند با ساخت و واگذاری مسکن به متقاضیان، قیمت ها را متعادل کند.

به گزارش افکار نیوز ؛ غلامحسین شیری، با بیان اینکه با حرف نمی شود قیمت ها را تغییر داد، اظهار داشت: در بخش مسکن نیز مانند سایر بخش ها باید مساله عرضه و تقاضا در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر دولت بحث قیمت زمین را کنترل کند و آن را از مسایل باند بازی خارج کند، دیگر قیمت زمین و در نتیجه آن قیمت مسکن به صورت حبابی بالا نخواهد رفت.

نماینده مردم هشترود با اشاره به تخصیص وام روستایی به روستاییان در دولت گذشته، عنوان کرد: با اعطای وام به روستاییان آن ها توانستند محل زندگی خود را بازسازی کنند و اگر وام اعطایی به آنان جوابگوی همه هزینه ها هم نبود ولی با این حرکت دولت، آن ها تشویق شدند که حتی بخشی از هزینه ها را خود تامین کنند.

شیری با بیان اینکه طرح مسکن مهر نیاز به اصلاحاتی دارد، تاکید کرد: این طرح مسایل و مشکلاتی را به وجود آورد که باید با کار کار شناسی این مسایل را حل و این طرح را اصلاح کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی افزود: اگر دولت بتواند با حمایت خود اقشاری را که صاحب خانه نیستند، صاحب خانه کند بدون شک قیمت مسکن کاهش خواهد یافت چون در این حوزه نیز بحث عرضه و تقاضا مطرح است و هر چه تقاضا برای مسکن کمتر شود در نتیجه قیمت آن کاهش خواهد یافت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات