رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به این که رفورم پولی (اصلاح واحد پول ملی) متوقف نیست از طراحی هشت قطعه اسکناس پس از حذف چهار صفر خبر داد و گفت: سکه های بهار آزادی با بسته بندی جدید و بدون تاریخ از سوی بانک مرکزی به زودی در بازار توزیع می شود.

به گزارش افکارنیوز ، رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی درباره انتشار اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی خاطرنشان کرد: طراحی اسکناس ۲۰ هزار تومانی انجام شده است و هر گاه بانک مرکزی تصمیم بگیرد که اسکناس جدیدی را منتشر کند اسکناس را در مسیر قانونی قرار داده و به وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد می دهد.

ایران چک جدید طراحی شد


وی در ادامه درباره انتشار ایران چک با طرح جدید گفت: طراحی ایران چک نیز انجام شده که در قطع ۷۱ در ۱۴۲ میلی متر برابر سایز اسکناس های ۵۰۰ ریالی با نخ ویندو در پشت اسکناس و با فیکرهای امنیتی بیشتر با تصویر جدیدی از بارگاه حضرت امام رضا (ع) و همچنین طرحی از ابنیه در داخل صحن منتشر می شود.

صنیعی افزود: طبق قانون بودجه ۹۲ بنا شده ایران چک ها فعلا با طرح موجود منتشر شوند و در صورت تصویب در قانون بودجه ۹۳ انتشار ایران چک ها با طرح جدید انجام خواهد شد.

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به این که بسته بندی هایی که توسط صرافی ها صورت می گیرد مورد تایید بانک مرکزی نیست اضافه کرد: سکه های بانک مرکزی مشخص است و با بسته بندی بانک مرکزی مشخص تر خواهد بود.

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در ادامه با اشاره به ضرب سکه ۵۰۰۰ ریالی با طرح بارگاه حضرت امام معصومه (ص) در شهریور ماه تصریح کرد: برخی از این سکه های ضرب شده رایج بوده و برخی به تعداد محدود و با هدف یادبود ضرب می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات