وزیر راه و شهرسازی از واگذاری تدریجی واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: وظیفه هر وزارتخانه ای در پروژه مسکن مهر به عهده خودش است و قرار نبوده وزارت راه و شهرسازی همه کارها را انجام دهد.

به گزارش افکارنیوز ، عباس آخوندی در حاشیه یازدهمین همایش روز بتن درجمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح های واحدهای مسکونی مهر به مرور زمان اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر به تدریج در حال تکمیل شدن هستند و واگذار می شوند.

وی درباره اینکه برخی پروژه ها از استحکام کافی و بتن مناسب برخوردار نیستند، گفت: برخی پروژه ها بررسی شدند اما نمی توان گفت کلیه واحدهای مسکن مهر مشکل دارند.

عمر مفید ساختمان ها به مقررات ملی شهرسازی برمی گردد

آخوندی با اشاره به عمر مفید ساختمان و استفاده از مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها افزود: عمر مفید ساختمان ها به مقررات ملی شهرسازی برمی گردد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در مواردی که شهرسازی عدول می کند و ساختمان های دو - سه سال ساخت تخریب و به جای آن ساختمان های با طبقات بیشتر ساخته می شوند به کیفیت ساخت و ساز مربوط نیست بلکه باید احیای اقتصادی شود.

افزایش تولید سیمان به ۸۰ تن

وی گفت: میزان تولید سیمان در کشور به ۸۰ تن رسیده و چگونگی استفاده از انواع این محصولات باید توسعه یابد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در استفاده از ملات خشک در ساختمان سازی که هزینه بر است و دورریز زیادی دارد باید دقت شود.

آخوندی افزود: باید بتوانیم در سطح منطقه در تولید سیمان و بتن رقابت ایجاد کنیم و این رقابت باید هم در بخش راه و هم در بخش مسکن ایجاد شود.

روکش های بتنی جایگزین آسفالت های موجود شوند

وی تاکید کرد: روکش های بتنی می توانند جایگزین آسفالت های موجود شوند؛ به طوری که درساختمان ها ابتدا با آموزش به عموم به تدریج مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مردم عادی در ساختمان سازی خود از ملات خشک استفاده می کنند، گفت: در حال حاضر کارخانه های سیمان می توان ملات های خشک و آماده را برای ساختمان سازی مقاوم تهیه کرد و استفاده از این مصالح نیازمند آموزش بیشتر است چرا که پاکیزگی محیط زیست و افزایش راندمان ساخت و ساز را دربر دارد.

آخوندی با بیان این که باید از محصولات بتنی بیش از پیش از استفاده شود، گفت: حتی در ابینه و ساخت و سازها باید از این محصولات و سیمان با مواد افزودنی استفاده بیشتری شود.

امکان ۲ برابر کردن تولید سیمان در کشور

آخوندی تاکید کرد: میزان سیمان تولیدی درکشور را می توانیم دو برابر کنیم و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در حال رسیدن به میزان تولید بتن در برنامه ۱۴۰۴ است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر رسیدن به افق چشم انداز ۲۰ ساله، به ۸۰ درصد مقاومت میانگین بتنی که در ایران مصرف می شود اشاره و اظهار کرد: باید سهم استفاده از بتن افزایش یابد و انواع محصولات بتنی نیز بیشتر شوند.

وی افزود: می توانیم با استفاده از سیمان و مواد افزودنی، کاربردهای مختلفی از بتن ها برای ساخت و ساز داشته باشیم چراکه بیشتر کشورهای پیشرفته از این روش در ساخت وسازها استفاده می کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات