گمرک ایران جزئیات واردات خودرو، دارو، برنج و گندم در نیمه اول امسال را اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز ، آمارهای گمرک ایران نشان می دهد: در نیمه نخست امسال ۲۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه خودروی خارجی به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده، این در حالی است که در شش ماهه سال قبل ۱۹ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

تعداد خودروهای وارداتی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۱۵.۴ درصد رشد مواجه شده است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در نیمه نخست امسال مبلغ ۲۰ هزار و ۸۷۹ دلار (نزدیک به ۶.۷۶ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از کاهش ۵.۶۶ درصدی حکایت دارد.

در همین حال، در نیمه نخست امسال ۵ هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۶ میلیون دلار صادر شده، این در حالی است که در مدت مشابه در سال قبل، ۲۹ هزار و ۲۷۶ دستگاه خودرو به ارزش ۱۶۶ میلیون دلار صادر شده بود.

میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در شش ماهه نخست سال ۹۲ مبلغ ۳ هزار و ۸۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴۵.۵۸ درصد کاهش نشان می دهد.

واردات گندم

آمارهای گمرک ایران نشان می دهد: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۸۶ هزار تن گندم به ارزش ۴۴۷ میلیون دلار وارد کشور شده، این در حالی است که در مدت مشابه در سال قبل ۲.۹ میلیون تن گندم به ارزش ۹۸۴ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

واردات برنح

در همین حال، در این مدت یک میلیون و ۱۰۱ هزار تن برنج به ارزش یک میلیارد و ۲۸۹ میلیون دلار برنج از کشورهای هند، امارات و ترکیه به کشور وارده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۶۲۹ هزار تن به ارزش ۵۹۴ میلیون دلار) از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۷۵ درصد و ۱۱۷.۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.

واردات دارو

براساس اعلام گمرک، در شش ماهه نخست سال ۹۲ بالغ بر ۷ هزار و ۴۴۳ تن انواع دارو وارد کشور شده که این میزان از رشد ۳۳.۵۳ درصدی در وزن داروهای وارداتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل حکایت دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات