دو منبع آگاه کشتیرانی هند از از سرگیری تجارت نفت ایران و هند پس از موافقت هند با تمدید سه ماهه بیمه نفتکشهای ایرانی خبر دادند.

به گزارش افکارنیوز ، دو منبع آگاه کشتیرانی هند گفتند: دهلی نو با تمدید سه ماهه بیمه نفتکشهای حامل نفت ایران توسط شرکتهای بیمه کیش و معلم موافقت کرده و این نفتکشها میتوانند در بنادر هند پهلو بگیرند.

تاخیر در تمدید موافقت با بیمه نفتکش ها و کشتی های ایرانی باعث اختلال در تجارت نفتی و غیرنفتی ایران و هند شده بود و برخی کشتیها در اطراف بنادر دو کشور سرگردان شده بودند.

این منابع گفتند: موافقت تازه دولت هند تا ۲۷ دسامبر معتبر است. موافقت قبلی دولت هند با بیمه شرکتهای بیمه ایرانی ۲۷ سپتامبر منقضی شده بود.

پی پی اوپادهیا مدیرعامل پالایشگاه مانگلور هند گفت: این موافقت انتقال نفت ایران را تسهیل خواهد کرد.

هند نفت ایران را بوسیله نفتکش های ایرانی وارد می کند و برای صادرات کالاهای غیرنفتی و صنعتی به ایران از کشتی های خطوط کشتیرانی ایرانی حافظ دریا و خطوط کشتیرانی سفیران پایم دریا استفاده می کند.

تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران شرکت های بیمه مستقر در اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت ها بخش اعظم نفت کش هایی را که در سطح جهان تردد می کنند تحت پوشش خود قرار می دهند و به دلیل تحریم ها نمی توانند نفت ایران و دیگر محموله های عازم ایران را بیمه کنند که باعث ظهور شرکت های بیمه جدید شده است.

عدم تمدید این موافقتنامه باعث انتظار دو نفت کش حامل نفت ایران برای پالایشگاه اسار و یک نفت کش بسیار بزرگ در یکی از بنادر هند و یک نفت کش دیگر حامل نفت برای پالایشگاه مانگلور در یکی از بنادر هند شده بود.

پالایشگاه مانگلور که قرار است این ماه پنج محموله نفتی از ایران دریافت کند به وزارت نفت هند در خصوص تاخیر وزارت کشتیرانی در ارائه مجوز به بیمه گرهای ایرانی شکایت کرد.

منابع آگاه در صنعت نفت هند گفتند، پالایشگاه های اسار و مانگلور در نامه ای خطاب به وزارت کشتیرانی هند خواستار صدور مجوز برای ورود نفت کش های ایرانی به بنادر این کشور شده بودند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات