جزئیات دیدارها و گفتگوهای هیات ایرانی به سرپرستی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نیویورک در حاشیه نشست سالیانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام شد.

به گزارش افکارنیوز ، هیات اقتصادی ایران به سرپرستی علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت اقتصاد که برای شرکت در نشست سالیانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شرکت کرده است، مذاکرات فشرده ای را با همتایان خود در حاشیه اجلاس برگزار کرد.

در اولین روز حضور هیات اقتصادی ایران در واشنگتن طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزرا و روسای بانکهای مرکزی کشورهای هند، پاکستان، سریلانکا و افغانستان بطور جداگانه دیدار و زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی فی مابین بررسی شد.

در این دیدارها وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن تشریح سیاستها و اولویت های اقتصادی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، برای همکاری و مشارکت سازنده با کشورهای جهان، راههای گسترش فعالیت های اقتصادی دو جانبه را بررسی و بر ضرورت افزایش مبادلات اقتصادی با آنها تاکید کرد.

در این دیدارها طرفین ضمن مرور موانع و مشکلاتی که بر گسترش روابط اقتصادی فی مابین تاثیر گذار بوده اند، بر ضرورت یافتن راهکارهای جدید برای تسریع در مبادلات اقتصادی و بازرگانی فی مابین گسترش فعالیت های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی در میان خود تاکید کردند.

طیب نیا ضمن استقبال از دیدگاه های همتایان خود برای گسترش مبادلات اقتصادی، از آمادگی ایران برای افزایش روابط اقتصادی با کشورهای فوق خبر داد.

دیدار با رئیس بانک توسعه اسلامی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه این اجلاس با احمد محمد علی رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار و بر اهمیت و اولویت کشورمان در توسعه و ارتقای روابط اقتصادی با مجامع اقتصادی بین المللی به ویژه بانک توسعه اسلامی تاکید کرد.

طیب نیا با بیان اینکه افزایش سهام و سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی هفته گذشته در دولت به تصویب رسید و به زودی برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد، افزود: یکی از اولویت های ایران حمایت همه جانبه از فعالیت های بانک توسعه اسلامی و بسط ابزارهای مالی اسلامی در تامین مالی و اجرای پروژه های زیر بنایی و توسعه ای است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن تاکید بر نهایی کردن سند راهبردی همکاری های اقتصادی فی مابین ایران و بانک توسعه اسلامی بر سرعت بخشیدن به طرح های جاری و مصوب بانک توسعه اسلامی که توسط بانک مذکور تامین مالی می شوند، تاکید کرد.

وی با اشاره به اولویت های استفاده از منابع سایر نهادهای وابسته به بانک توسعه اسلامی بر ضرورت یافتن راهکارهای ویژه برای استفاده از ظرفیت های آنها تاکید کرد و افزود: اولویت مهم کشور بهره گیری بخش خصوصی کشورمان از منابع نهادهای وابسته به بانک توسعه اسلامی خواهد بود.

احمد محمد علی رئیس بانک توسعه اسلامی ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از بانک توسعه اسلامی بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی فی مابین تاکید کرد.

محمد علی تاکید کرد: هیات بانک توسعه اسلامی به زودی برای یافتن راهکارهای سرعت بخشیدن به نرخ جذب طرح های مصوب بانک توسعه اسلامی به ایران اعزام خواهد شد.

دیدار با اقتصاددانان ایرانی بانک جهانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین در اولین روزاقامت خود در واشنگتن طی دو دیدار جداگانه چهار ساعته به همراه رئیس کل بانک مرکزی کشورمان و هیات همراه با اقتصاددانان بازنشسته ایرانی شاغل در بانک جهانی و همچنین اقتصاددانان و کارکنان ایرانی بانک جهانی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور و راهبردهای دولت تدبیر و امید و برنامه های آن برای فعالیت های اقتصادی کشور و ضرورت بهره گیری از دانش و تخصص جامعه بزرگ ایرانیان مقیم خارج کشور تاکید کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات