نماینده اسبق مجلس به تشریح مشکلات پیش رو در حوزه اقتصاد پرداخت و گفت: متاسفانه یک بستر کارشناسی عالمانه وجود ندارد و معتقدم دولت باید فضای نقد عالمانه را ایجاد کند.

به گزارش افکارنیوز ، محمد خوش چهره نماینده اسبق مجلس و استاد دانشگاه که در نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین سخن می گفت، با بیان اینکه اقتصاد مصدومی است که نباید به دنبال مقصر آن گشت بلکه باید با یک برنامه از اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، این مصدوم را نجات داد، گفت: اگر در این میان کسی مسئولیت درمان این مصدوم را بر عهده بگیرد عاشقی است که اقدامات دینی و شرعی و ملی او موجب قبول درمان این مصدوم شده است.

وی افزود: در اقتصاد این مصدومیت، تورم را شامل می شود که باید اقدامات آن را پزشک مربوطه بداند و اعمال کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید شعارهایی که رهبر انقلاب هر ساله در اوایل سال می دهند نقشه راه شود و از آن طریق می توانیم ملحمی بر زخم این مصدوم باشیم.

خوش چهره به اولویت دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به اینکه یکی از اولویت های جنگ تحمیلی امنیت بود، ولی در حال حاضر اقتصاد است، اظهارداشت: افزایش تولید ملی می تواند سطح تقاضا و قدرت خرید در جامعه باشد ضمن اینکه یکی از مزیت های بزرگ ایران، بازار بزرگ مصرف و تقاضای کالاست اما متاسفانه تقاضای تولید ملی در کشور جایگاهی پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: اشکال اقتصاد ایران قبل از آنکه دولتی باشد این است که دولت جاهایی که باید باشد نیست و در جاهایی که نباید باشد هست. بخش مسکن در دولت نهم و دهم ملعبه شد و متاسفانه اصل اشتغال، قبل و بخصوص پس از تولید مسکن که شامل رونق تولید ملی در حوزه های لوازم خانگی و غیره می شد را فراموش کردند.

این اقتصاددان تصریح کرد: من آسیب شناسی اقتصاد ایران را در باورها و نظرهای خود اینگونه می پندارم که یک بستر کارشناسی عالمانه وجود ندارد و معتقدم دولت باید یک فضای نقد عالمانه را ایجاد کند تا در آن عملکرد مثبتی انجام شود.

خوش چهره با بیان این مطلب که بهترین شاخص اقتصاد در یک جامعه این است که دهک میانی اقتصاد مردمی باید خیلی بزرگتر از دهک فقرا و دهک ثروتمندان باشد، افزود: ولی متاسفانه در کشور ما بخش عمده یی از طیف میانی جامعه به قسمت فقرا سقوط کرده و بخش کوچکی با استفاده از هوش آنها به بخش ثرونتمندان اضافه شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات