معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تکذیب توقف صدور طرح شبنم گفت: به دستور وزیر صنعت به منظور تسریع فرایند واردات فقط الزام طرح شبنم در زمان ثبت سفارش کالا برداشته شده است و الزام این کد برای کالاهای وارداتی ادامه دارد.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی ابویی اظهار داشت: صدور بارکد شبنم و الزام درج شبنم روی کالاهای وارداتی مشمول طرح، دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی است و توقف طرح باید با تصویب مجلس باشد.

وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تسریع در فرایند واردات کالا به کشور نامه ای را برای وزیر صنعت و معدن تدوین و پیشنهاداتی را در خصوص حذف فرایند های زمان بر و هزینه بر در طول فرایند ثبت سفارش کالا تا ترخیص ارایه کرد که ظاهرا برداشت نادرستی از این نامه شده است.



معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: وزیر صنعت در پی نوشت این نامه ضمن تایید مطالب ذکر شده خطاب به سازمان توسعه تجارت دستور حذف دریافت شبنم و ایران کد در هنگام ثبت سفارش کالا را داده است، در صورتی که در نامه به هیچ وجه ذکری از شبنم نشده است.

ابویی گفت: در خصوص مشکلات پیش آمده در اجرای پروژه شبنم کارگروهی در وزارت صنعت معدن وتجارت تشکیل شده تا مشکلات را بررسی کنند و با رفع اشکالات پروژه با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان مجری پروژه، برداشتن الزام دریافت شبنم در هنگام ثبت سفارش کالا و تغییرات پیش آمده را به واردکنندگان ابلاغ می کند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همچنان اگر کالایی در سطح عرضه، فاقد بارکد شبنم باشد از سطح بازار جمع آوری و با متخلفان برخورد می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات