معاون اجرایی رئیس جمهور تشریح کرد:

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سیاست دولت تدبیر و امید بر خدمت رسانی به تمامی ایرانیان مقیم خارج از کشور فارغ از گرایشهای سیاسی، مذهبی و… آنها استوار است.

به گزارش افکارنیوز ،   محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان، در جمع مدیران و کارکنان دبیرخانه این شورا گفت: تشکیل این شورا اقدام مبارک و یک کار انسانی- اسلامی است.

وی افزود: دبیرخانه شورای عالی متشکل از کمیته ها و کارگروههای تخصصی و کارشناسی است که می تواند خروجی مناسب و نتایج ارزشمندی را در امر خدمت رسانی به ایرانیان مقیم خارج از خود به جای بگذارند.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از حقوق ایرانیان خارج از کشور صرف نظر از نگرشهای سیاسی و مذهبی آنها و همچنین رویکرد تعامل گرایانه ائمه معصوم در قبال معارضان و مخالفان دین، گفت: بر اساس این رهنمودها موظفیم به کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور، اعم از یهودی، مسیحی و… خدمت رسانی کنیم.

وی گفت: باید برای جذب هر ایرانی که دل در گرو وطن و قصد خدمت به میهن خود را دارد، به جای فرش قرمز، دلهایمان را پهن کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه در بسیاری از کشورها، وزارتخانه یا معاونتی مسئول و متولی رسیدگی به امور مهاجران و اتباع آن کشور در خارج است، اظهار داشت: با مطالعه و بررسی ساختار این ارگانها در خارج از کشور و بومی سازی اسلامی و ایرانی آنها، می توان ساختاری مشابه را در کشور پیاده سازی و اجرا کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت نگرش توامان فرصت محور و وظیفه محور در قبال هموطنان مقیم خارج از کشور گفت: بر اساس این رویکرد توامان، هم می توانیم از سرمایه های فکری، اقتصادی، فرهنگی و… ایرانیان مقیم خارج بهره بریم و هم با ارائه خدمات مناسب به آنها وظایف خود را در قبال آنها به درستی انجام دهیم.

وی با تشکر از عوامل اجرایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و تلاشها و فعالیتهای صورت گرفته در این نهاد از گذشته تاکنون، گفت: متاسفانه اختلافات و حاشیه های سیاسی پیرامون این شورا در گذشته روند فعالیتهای آن را تحت الشعاع قرار داد که لازم است، ضمن اصلاح رویکردها و نگرشهای منفی نسبت به این شورا، آثار، نتایج و دستاوردهای ارزشمند این تشکیلات را به درستی معرفی و منعکس کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم بازنگری در برخی نگرشهای منفی در خصوص هموطنان مقیم خارج از کشور و استفاده از ظرفیت های علمی، اقتصادی و… آنها و به ویژه جذب نخبگان علمی مقیم خارج، افزود: دولت تدبیر و امید که در این مدت کوتاه ثابت کرده است، پذیرای جناحها و تفکرهای گوناگون در راستای پیشبرد اهداف و توسعه کشور است، تمام هم و غم خود را برای پیگیری امور اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور، جذب حداکثری آنها و خدمت رسانی به آنها فارغ از مذهب، گرایش های سیاسی و… به کار خواهد بست.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی در پایان خواستار همیاری و مشارکت نهادها و سازمانهای مختلف از جمله وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی، اداره گذرنامه، سازمان ثبت احوال، سازمان جذب سرمایه گذاری خارجی و… در مسیر خدمت رسانی به ایرانیان مقیم خارج از کشور شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات