لامبورگینی از گرانقیمت ترین اتومبیل های دنیا به عنوان یک مدل بسیار پرسرعت با قیمت ۵ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۰۰ دلار رونمایی کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، لامبورگینی وننو رودستر یک هایبر اتومبیل با تعداد محدودی است که بدون سقف ساخته شده است. رودستر (roadster) به اتومبیل های بدون سقفی گفته می شود که دارای ظرفیت ۲ سرنشین هستند.


این خودرو توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی شبیه یک اتومبیل مسابقه ای طراحی شده اما کاملا خیابانی است.

لامبورگینی وننو رودستر را مجهز به قدرت ۷۵۰ اسب بخاری و موتور V۱۲ با ظرفیت ۶.۵ لیتری کرده است که این امر به موتور سرعت صرف تا صد ۲.۹ ثانیه ای داده که می توان گفت این سرعت از ۳۵۴ کیلومتر در ساعات نیز بیشتر می شود.


این اتومبیل گرانقیمت از فیبرکربن سبک وزن ساخته شده، از مدل دارای سقف تنها سه دستگاه ساخته شده اما قرار است تعداد آن به ۹ دستگاه برسد.

قیمت این دستگاه اتومبیل بیش از ۱۰ برابر قیمت مدل آونتادور است و همین رقم می تواند یک فورد Fiestas ۳۳۵ را خریداری کند. شرکت ایتالیایی لامبورگینی، وننو رودستر را یکی از استثنائی ترین ابراتومبیلهای اسپرت در تمام دوران توصیف کرده است.


این اتومبیل بدون سقف دارای یک پوشش غلطان روی سقف است که آن هم برای رعایت بهترین حد امنیت نصب شده است. طراحی این اتومبیل تا حد امکان روی ایرودینامیک و ثبات متمرکز شده است.


این اتومبیل به عنوان بخشی از پنجاه سالگی لامبورگینی معرفی شد و فروش آن در سال میلادی آینده صورت می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات