" زها حدید" برای فاز دوم برج مجموعه برج میلاد تهران نیز طرحی را ارائه کرد که مقام اول را در میان طرح های پیشنهادی کسب کرد. فاز دوم مجموعه برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری است.

به گزارش افکارنیوز ، وی که یک معمار انگلیسی - عراقی در جدیدترین اثر خود، طرح های پیشنهادی خود را برای تعدادی از قایق های تفریحی شرکت آلمانی" بلوم آند فوس" ارائه کرد. این کشتی های تفریحی به طول ۱۲۸ متر هستند.

زها حدید از معماران بزرگ جهان است. او توانست در سال ۲۰۰۴ میلادی نخستین زنی باشد که جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد. حدید متولد ۱۹۵۰ بغداد است اما در بریتانیا تحصیل و رشد کرد.

از جمله طرح های زها جدید می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:
مرکز مگی در بیمارستان ویکتوریا (۲۰۰۶) ، کرکالدی، اسکاتلند، ایستگاه قطار سریع السیر ناپل (۲۰۰۶) ، ناپل، ایتالیا،     ساختمان مرکزی ب ام و (۲۰۰۵) ، لیپزیگ، آلمان، ترن هوایی (۲۰۰۷) اینسبروک، اتریش، مرکز علمی فائنو (۲۰۰۵) ، وولفسبرگ، آلمان، سکوی پرش اسکی برگیسل (۲۰۰۲) ، اینسبروک، اتریش، ایستگاه آتش نشانی ویترا (۱۹۹۴) ، ویل ام راین، آلمان از جمله

زها حدید درباره این کشتی ها می گوید: هر کشتی مجموعه ای هندسی از نیازهای هیدرودینامیکی معینی است که در کنار بالاترین شاخص های راحتی، کیفیت و ایمنی قرار می گیرد.
طراحی کشتی های تفریحی




















زها حدید قبل از این برای فاز دوم برج مجموعه برج میلاد تهران نیز طرحی را ارائه کرد که مقام اول را در میان طرح های پیشنهادی کسب کرد. فاز دوم مجموعه برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری است.










ساختمان BMW در شهر لایبزگ آلمان طراحی شده توسط زها حدید




پرش اسکی، اینسبروک اتریش طراحی شده توسط زها حدید




استادیوم توکیو  طراحی شده توسط زها حدید








زها حدید معمار عراقی - انگلیسی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات