وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق با معاون اول رئیس جمهور برای لغو بخشنامه پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان تا پایان هفته آینده خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا نعمت زاده امروز در مراسم هفدهمین سالروز ملی صادرات در تهران گفت: براساس آخرین توافق با معاون اول رئیس جمهور، بخشنامه پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان تا پایان هفته آینده لغو می شود.

وی در این باره توضیح داد: دیشب در نشستی با اسحاق جهانیگیری، معاون اول رئیس جمهور به این جمع بندی رسیدیم که بخشنامه پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان تا پایان هفته آینده لغو و در کنار آن، معافیت مالیاتی آنان دوباره برقرار شود.

نعمت زاده پیش از این هم گفته بود: برای رفع معضل پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان با ارسال نامه به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خواستار لغو این محدودیت ها شده ایم که طی یک تا دو ماه آینده نتایج این بررسی ها مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال لغو دریافت مالیات های صادراتی هستیم و اکنون بیشتر کار وزارتخانه معطوف به مقررات زدایی است، افزوده بود: متأسفانه سازمان امور مالیاتی نیز با استناد به این مصوبه مزاحمت های بسیاری را برای صادرکنندگان ایجاد کرده که درخواست کرده ایم تا پرداخت مالیات از سوی صادرکنندگان لغو شود.

برخی بانکها مصوبه دولت تدبیر و امید را اجرا نمی کنند

نعمت زاده در ادامه این مراسم از سرپیچی برخی بانکها از اجرای مصوبه دولت مبنی بر گشایش ال سی با ۳۰ درصد خبر داد و خاطر نشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی قول داده این موضوع را مرتفع کند.

وی اظهار داشت: تثبیت نرخ دلار جهت رفع دغدغه خاطر صادرکنندگان، اقدام در جهت تلطیف فضای بین المللی، خروج تدریجی بانک ها از فهرست تحریم و تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت قرار دارد.

نعمت زاده خاطر نشان کرد: تلاش در افزایش تولیدات رقابت پذیر صادرات، بهبود و توسعه روابط بین المللی، لغو مقررات مغایر با اهداف توسعه صادرات، توسعه پوشش های بیمه صادرات، هدفمند کردن جوایز و مشوق های صادراتی و پیگیری الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی از جمله دستورکارهای وزارت صنعت و معدن و تجارت است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات