از نخستین دستاوردهای طرح ۱۰۰ روزه اقتصادی در جلسه دیشب هیات دولت رونمایی شد.

به گزارش افکارنیوز ، هیات وزیران دیشب به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده درباره مصوبات و تصمیمات دولت در خصوص رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ارائه کردند.

روان شدن امر ترخیص، خروج سریع تر کالاهای اساسی و کاهش هزینه های ماندگاری کالا در گمرکات از نتایج مصوبات ۳۵ بندی طرح رونق اقتصادی دولت تدبیر و امید اعلام شد به گونه ای که یک میلیون و۱۵۰ هزار تن کالای اساسی با رشدی معادل ۴۰ درصد نسبت به مدت ماه قبل و دارو حدود ۹۵۸ تن به ارزش ۸۲ میلیون دلار از گمرکات ترخیص شده است.

در این جلسه اعلام شد مدت زمان صرف شده برای ترخیص کالاهای اساسی از ۸ روز به ۴ روز کاهش یافته است و این موضوع بر کاهش هزینه های تمام شده برای محصولات وارداتی تاثیر مناسبی داشته است.

همچنین سرویس ارزیابی جداگانه ای برای تسریع در ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی در گمرکات ایجاد شده است. براساس تدابیر اتخاذ شده، بیش از یکصد میلیون دلار ثبت سفارش داشته ایم.

بازنگری در فهرست محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی و تعیین تکلیف صادرات غیرنفتی تا پایان سال و روان سازی فرآیند اخذ پروانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کوتاه کردن زمان آن از دیگر موضوعاتی بود که دیشب در جلسه هیات دولت اعلام شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات