طبق وعده مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید هفته پیش قراردادهای عرصه و اعیانی واحدهای مسکن ویژه تهرانسر منعقد می شدند و اساس نامه این پروژه در راستای تسریع در ساخت و ساز بازنگری می شد اما خبری از انعقاد قرارداد و نتیجه بازنگری نیست و مسئولان هم در این زمینه توضیحی نداده اند.

به گزارش افکارنیوز ، مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران که اوایل مهر ماه از روند ساخت پروژه مسکن ویژه تهرانسر بازدید کرده بود، در پاسخ به اعتراض متقاضیان این واحدها اعلام کرد که مشکل انعقاد قراردادهای عرصه واحدهای مسکن ویژه تهرانسر حل شده و ظرف دو هفته آینده قراردادهای عرصه و اعیان این واحدها آماده خواهد شد؛ بدین ترتیب باید هفته گذشته پیش خریداران برای انعقاد قرارداد دعوت می شدند اما هنوز خبری از عقد قرارداد نیست.

با توجه به اینکه طبق اسا س نامه پروژه مسکن ویژه باید اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ثبت نام و ساخت ۲۵۶۰ واحد را انجام دهد و سازمان ملی زمین و مسکن نیز قراردادهای عرصه و اعیانی این واحدها را منعقد کند اکنون پیش خریداران منتظر اعلام این سازمان برای عقد قرارداد هستند.

از سوی دیگر مهرآبادی - قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر - نیز که ۲۰ روز پیش از روند ساخت واحدهای مسکن ویژه تهرانسر بازدید کرده بود و در جلسه ای که با پیش خریداران این واحدها داشت قول داد که به زودی مشکلات پیش آمده در جهت عقد قرارداد و پیشرفت پروژه را حل کند و قراردادهای عرصه و اعیان این واحدها را یکجا منعقد شود.

وی که فرصت ۱۰ روزه برای بررسی مشکلات مسکن ویژه تهرانسر خواسته بود، اعلام کرد که این پروژه مجددا بررسی و مشکلات آن به وزیر منتقل می شود و با آوردن مشاور حقوقی راه سریع تر برای پیشرفت پروژه مشخص می شود.

اما با گذشت ۱۰ روز از این پایان این مهلت هنوز مسئولان وزارت راه و شهرسازی تصمیم جدید در زمینه این پروژه اتخاذ و اعلام نکرده اند.

به نظر می رسد تصمیم گیری وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه کدام سازمان یا اداره متولی اصلی این پروژه باشد بسیار مهم است چراکه قرار بود ساخت این واحدها کمکی به خانه دار شدن مردم و سکونت در محله های کم تقاضاتر باشد اما پس از پرداخت سه قسط (۶۰ میلیون تومان) از پنج قسط پرداختی، بلاتکلیفی سازمانی نسبت به انعقاد قراردادها نگرانی هایی برای پیش خریداران ایجاد کرده است.

چراکه در متن قرارداد متقاضیان، انعقاد قرارداد عرصه و اعیان پس از پرداخت قسط سوم عنوان شده و طبق وعده اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر باید قرارداد عرصه و اعیان این واحدها در صورت توان مالی متقاضی به صورت یکجا منعقد شود.

از سوی دیگر ممکن است کندی روند پروژه در خصوص انعقاد قرارداد و دریافت اقساط نیز باعث شود این واحدها به موقع که پایان نیمه اول سال آینده هدف گذاری شده است به متقاضیان تحویل داده نشود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات