معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه سه دهک ثروتمند جامعه برای حذف یارانه نقدی شان با روش جدید شناسایی خواهند شد، گفت: اعلام سه دهک در گذشته تنها براساس یک کار مطالعاتی بود.

به گزارش افکارنیوز ، اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران گفت: دولت مصمم است که یارانه های نقدی را به فردی پرداخت کند که نیاز دارد. بر همین اساس باید گروه های نیازمند را شناسایی و به آنها یارانه اختصاص دهیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اینکه سه دهک جامعه شناسایی شدند تنها براساس یک کار مطالعاتی بوده و تا به حال به طور قطعی دهک های جامعه شناسایی نشده اند که سه دهک آن حذف شوند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این کار مطالعاتی بر این پایه است که جمعیت کشور به ده قسمت تقسیم شده و سه دهک آن که بالاترین درآمد را دارند جزء دهک های ثروتمند تلقی شده اند. البته دولت به دنبال آن است که براساس کار علمی سه دهک ثروتمند را شناسایی کند.

به گفته جهانگیری: در دولت کمیته ای برای حمایت از خانوار در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تشکیل شده است که در قالب آن شناسایی خواهد کرد.

ثبات کاهش نرخ ارز در دستور کار

به گفته معاون اول رئیس جمهور، دولت مصمم است تا نرخ ارز را از ثبات فعلی به سمت ثبات کاهشی سوق دهد.

وی اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم روند نرخ ارز با ثبات بوده است که یکی از سیاست های ما در بخش اقتصاد این است که به صورت جدی این سیاست را دنبال کنیم که نرخ ارز ثابت و روند کاهش به خود بگیرد.

جهانگیری اظهار داشت: البته مهم است که نوسان ناگهانی نرخ ارز که قدرت برنامه ریزی فعالان اقتصادی را کاهش می دهد، به سمت حرکت با ثباتی پیش رود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات