اگر دولت بتواند با روندی برنامه ریزی شده، مسکن را از قالب کالای سرمایه ای به مصرفی درآورد، افزایش قیمت ها کنترل می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، محمد مهدی مافی - بازرس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن - اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن به هدف خانه دار شدن افراد نیازمند و حرکت سرمایه گذاری به سمت ساخت و ساز بیشتر باشد، با افزایش قیمت چندانی مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ وام های فعلی چندان زیاد نیست، افزود: همین میزان وام ها نیز می تواند در خانه دار شدن نیازمندان مسکن موثر باشد.

مافی اظهار کرد: با رکود موجود در بازار هنوز تاثیر بازار ارز و سکه بر بازار مسکن نیز دیده می شود.

بازرس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن گفت: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی نرخ ارز، قیمت مسکن نیز با رکود و کاهش همراه شد و اگر این روند ادامه داشته باشد قیمت ها متعادل می شوند.

وی اظهار کرد: با توجه اینکه دولت می تواند سیاست های اصلی را به سمت خانه دار شدن بخش های آسیب پذیر پیش ببرد باید بخش های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی از انجام فعالیت های جزیی خارج شود و برای اجرای طرح های بزرگ سیاست گذاری کند.

مافی معتقد است: وزارت راه و شهرسازی باید از قالب کارفرمایی و فعالیت در پروژه های کوچک خارج شود و در جهت سیاست های کلی دولت عمل کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات