عفو بین الملل امرز سه شنبه با انتشار گزارشی از آمریکا خواست تا به حملات مخفیانه پهپادهای خود به نقاط مختلف جهان پایان دهد.

  عفو بین الملل ضمن درخواست برای پایان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به نقاط مختلف جهان از جمله پاکستان، از واشنگتن خواسته تا افرادی را که عامل این حملات غیرقانونی هستند به دست عدالت بسپارد.

عفو بین الملل همچنین اعلام کرد هیچ دلیل قانونی برای توجیه دست کم دو مورد از حملات پهپادهای آمریکایی به پاکستان که در یک مورد از آنها یک پیرزن ۶۸ ساله کشته شد وجود ندارد.

حساسیت در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، بعد از گزارش سازمان ملل در این مورد که هفته گذشته در روزنامه گاردین منتشر شد افزایش یافت.

به دنبال انتشار این گزارش پاکستان اعلام کرد که دست کم ۴۰۰ نفر از شهروندان این کشور در حملات پهپادهای آمریکایی کشته شده اند.

سازمان ملل متحد در گزارش خود با اعلام اینکه در حملات پهپادهای آمریکا به کشورهای مختلف همچون پاکستان، یمن و افغانستان دست کم ۴۵۰ نفر کشته شده اند خواستار شفاف سازی واشنگتن در مورد این آمار شده بود.

در گزارش سازمان ملل آمده بود: پنهان کاری و عدم شفافیت کشورها یکی از عواملی است که سبب شده آمار درستی درباره تعداد دقیق افراد کشته شده در خملات هواپیماهای بدون سرنشین وجود نداشته باشد.

روز پنجشنبه هفته گذشته روزنامه گاردین گزارشی را منتشر کرد که در آن سازمان ملل هشدار داده بود که استفاده آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین امنیت جهان را مورد تهدید قرار داده است.

در این گزارش آمده بود که حملات پهپادها امنیت جهانی را تهدید کرده و سبب گسترش تروریسم و همچنین مسابقه تسلیحاتی در میان کشورهای مختلف می شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده بود: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، امنیت بین الملل را تحت الشعاع قرار داده و سبب می شود که کشورها و گروه های مختلف تروریستی به دنبال به دست آوردن چنین جنگ افزارهایی باشند.

این گزارش توسط" کریستوف هینس" استاد حقوق از آفریقای جنوبی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات