عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه کسری بودجه ۹۲ با کاهش هزینه ها جبران می شود، در خصوص پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی، گفت: با برداشت از صندوق توسعه ملی مخالفم چرا که حساب ذخیره ارزی را هم با همین ضرورتها خالی و اندوخته این حساب را صفر کردیم.

به گزارش افکارنیوز ، احمد توکلی با تاکید بر اینکه کسری بودجه ۹۲ با کاهش هزینه ها قابل جبران است، افزود: به دلیل اتکای بودجه به نفت در سال های اخیر و بی توجهی به هشدارهای مکرر کارشناسان به برداشت از حساب ذخیره ارزی اندوخته این حساب هم صفر شده و منابع ارزی در دسترس هم کم است از این رو بستن بودجه کار سختی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور جبران کسری بودجه، گفت: با برداشت از صندوق توسعه ملی مخالفم چرا که حساب ذخیره ارزی را هم با همین ضرورت ها خالی کردیم و بنده معتقدم نباید این رویّه باب شود که دولت برای کسری بودجه از صندوق توسعه ملی برداشت کند، اگر این موضوع باب شود، دولت که برای توسعه کشور محتاج فعالیت مردم است و مردم باید نقش بیشتری در اداره کشور داشته باشند، دچار مشکل خواهد شد.

توکلی در ادامه اظهار داشت: صندوق توسعه ملی یک ابتکار بسیار عاقلانه از سوی رهبری است که بخشی از درآمدهای نفتی صرف توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی شود و نباید همه منابع آن صرف بودجه دولت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس، با بیان اینکه ۱۶۷ میلیارد دلار پول به صندوق ذخیره ارزی رفت که ۱۶ هزار میلیارد دلار آن صرف بخش خصوصی و بقیه صرف بودجه شد، افزود: با توجه به کم بودن منابع ارزی در دسترس، بستن بودجه کار سختی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات