اولین پروژه صنعت برق ایران با بهره برداری از مرکز تست و آزمایش توربین های ۲۵ مگاواتی صنعت برق فردا با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

به گزارش افکارنیوز ، با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو فردا دوشنبه ششم آبان ماه از اولین مرکز تست و آزمایش توربین های ۲۵ مگاواتی صنعت برق کشور به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

پیش بینی می شود با راه اندازی مرکز تست توربین های برقی، این امکان را برای متخصصان داخلی فراهم شود تا تمامی توربین های ساخت داخل و تعمیراتی ۲۵ مگاوات را در داخل کشور مورد آزمایش با قدرت و دور نامی قرار دهند.

پیش از این، چنین مرکزی در کشور وجود نداشته و در صورت نیاز به تست توربین های ۲۵ مگاواتی باید از امکانات کشورهای خارجی استفاده می شد اما متخصصان ایرانی با به کارگیری ظرفیت های داخلی، طراحی این مرکز را به سرانجام رسانده اند.

تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی مرکز تست و آزمایش توربین های ۲۵ مگاواتی صنعت برق شامل مکانیکال، الکتریکال و کنترل آن توسط متخصصان داخلی انجام شده است و امکان تست توربین های صنعتی بهبود یافته در ساخت و یا ارتقا یافته بر اساس طراحی جدید را فراهم می کند.

به گزارش مهر، پیش از این نخستین خط تولید توربین های ۲۵ مگاواتی دو منظوره صنعت برق کشور راه اندازی شده بود این نسل جدید توربین های برقی مطابق با نیروگاه های DG طراحی شده و می توان با راه اندازی این خط تولید سالانه نزدیک به ۴۵ دستگاه از این نوع توربین را طراحی و تولید کرد.

قابلیت استفاده برای تولید همزمان برق و حرارت، کارآیی در واحدهای آب شیرین کن، راندمان حدود ۸۵ درصدی در تولید برق و شیرین سازی آب، تولید همزمان برق و بخار، استفاده در مصارف صنعتی همچون انواع توربوکمپرسورها از مهمترین ویژگی های توربین های ۲۵ مگاواتی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات