مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای طرح در ستاد تنظیم بازار یک کیلوگرم تخم مرغ ۴۳۸۰ تومان و نظر اتحادیه ۴۶۷۰ تومان است.

به گزارش افکارنیوز ، هدایت اصغری با اعلام این خبر اظهار داشت: در انتظار طرح قیمت پیشنهادی تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت جدید هستیم.

 از چند هفته گذشته قرار است، ستاد تنظیم بازار قیمت جدید مرغ، تخم مرغ و شیر را تعیین کند، اما هنوز یا جلسات تعیین نشده یا به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار افزود: در حال حاضر هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان به فروش می رسد که یک هزار تومان زیر قیمت منطقی است.

وی گفت: دولت برای دوام تولید باید برنامه حمایتی داشته باشد.

از اصغری سئوال شد، پیشنهاد شما در خصوص برنامه حمایتی دولت چیست؟ گفت: دولت با تغییر نرخ ارز ۱۲۲۶ به ۲۴۷۷ حدود ۴ هزار میلیارد تومان از محل واردات ۷-۸ میلیون تنی خوراک دام و طیور سود کرده است.

وی معتقد است، سالانه ۷ تا ۸ میلیون تن خوراک دام و طیور وارد کشور می شود که با تغییر نرخ ارز دولت دیگر مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان را که پیش از این به عنوان یارانه تولید می داد، نمی دهد.

اصغری افزود: دولت این میزان اعتبار را برای حمایت از بخش تولید در زمینه های تامین نقدینگی مرغداران، گشایش ال سی ۵ درصدی برای وارد کنندگان، مشوق های صادراتی و خرید تضمینی هزینه کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار تصریح کرد: براساس قانون نظام جامع دامپروری، قانون بهره وری کشاورزی و برنامه پنجم توسعه در صورتی که تولید کننده کمتر از قیمت منطقی مجبور به فروش باشد، دولت باید خرید تضمینی کند و حتی ضرر و زیان آنها را نیز پرداخت کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات