سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست جدید شورای عالی اشتغال در سال جاری برای ارائه گزارش عملکرد سال ۹۱ و تنظیم سیاست های امسال خبر داد و گفت: بزودی لایحه اصلاح قانون تعاون به مجلس ارسال می شود.

  اسدالله عباسی امروز در حاشیه اولین اجلاس کمیته مشترک اقتصادی ایران و بروندی در جمع خبرنگاران گفت: در پایان سال گذشته تعیین تعرفه های بیمه های درمانی و تصویب حاقل دستمزد سال ۹۲ کارگران به عنوان دو کار مهم به انجام رسید و از سویی نیز وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی هم در هیئت دولت نهایی شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش های کاهش نرخ بیکاری و توسعه سهم بخش تعاون اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی از همه ظرفیت های وزارتخانه و مجموعه های وابسته به آن استفاده خواهیم کرد.

عباسی از افتتاح بیش از ۵۱ هزار واحدم مسکونی برای مددجویان بهزیستی در آینده نزدیک افزود: در هفته کارگر امسال بسیاری از پروژه ها افتتاح خواهند شد و امیدوارم بتوانیم ماموریت های وزارتخانه را به انجام برسانیم.

وی از ارائه لایحه اصلاح قانون تعاون به مجلس پس از بررسی بودجه خبر داد و گفت: اصلاح قانون تعاون در دولت نهایی و به تصویب رسیده است. همچنین در نظر داریم تا در زمینه تدوین سند کار شایسته از طریق جمع آوری نظرات گروه های کارگری و کارفرمایی، نتایج مناسبی را به دست بیاوریم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اظهار امیدواری نسبت به کاهش نرخ بیکاری در سال جاری، آخرین نرخ اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران را ۱۲.۲ درصد اعلام کرد و افزود: بزودی نشست شورای عالی اشتغال به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد و در آن عملکرد سال گذشته و برنامه های امسال تدوین می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات