سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به گزارش وزارت جهاد در ستاد از وضعیت مناسب تولید شیرخام، جوجه یک روزه، مرغ گرم، تخم مرغ و گوشت قرمز گفت: تغییر و افزایش قیمت قابل ملاحظه ای در شیر و فرآورده های لبنی نداریم.

 به گزارش افکارنیوز، علی اکبر پورکاوه در خصوص تعیین کف قیمتی برای مرغ در ستاد تنظیم بازار اظهارداشت: کارگروه های تخصصی در این زمینه مشخص شده است و طی دو و سه هفته گذشته شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از مراکز عمده تولید برنامه ای برای خرید مازاد تولید مرغداران اجرا کرده است.

وی افزود: روال توزیع مرغ با نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت در کل کشور در حال اجرا است و مشکلی به لحاظ تامین مرغ در کشور وجود ندارد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سئوال که آیا برای مرغ کف قیمتی تعیین می شود، اظهارداشت: کف قیمت برای مرغ تعیین نمی شود، قیمت مرغ براساس نهاده هایی که با ارز مصوب بودجه تعیین شده است و با لحاظ قیمت تمام شده بودجه تامین می شود.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت شیر گفت: تولید شیرخام با تامین نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان شیر و با نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی در حال انجام است و شرکت پشتیبانی امور دام نیز به صورت گردشی ذخایر خود را حفظ کرده است و نهاده ها را با قیمت تمام شده عرضه می کند.

پورکاوه گفت: تعیین قیمت شیر خام با مدیریت تشکل ها در چارچوب تعیین شده و با ضوابط سازمان حمایت صورت می گیرد، همچنین توافق شده است تا نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان شیر با ارز مصوب بودجه تامین شود، لذا تغییر و افزایش قیمت قابل ملاحظه ای در شیر و فرآورده های لبنی متصور نیست.

وی همچنین گفت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی آمار تولید شیرخام، تولید جوجه یک روزه، مرغ گرم، تخم مرغ و گوشت قرمز را ارائه داد که در این زمینه در وضعیت مناسبی قرار داریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات