رییس کانون سراسری انبوه سازان ورود بخش خصوصی و تامین اعتبارات مالی برای افزایش عرضه مسکن را مناسب ترین طرح جایگزین مسکن مهر دانست و گفت: طرح هایی همچون مسکن مهر باید برای همه اقشار جامعه در نظر گرفته شوند.

به گزارش افکارنیوز ، ایرج رهبر با اشاره به اینکه هدف طرح مسکن مهر اقشار متوسط و کم درآمد بودند، اظهار کرد: قبل از اجرای طرح های بزرگ و هزینه بر باید همه جوانب بررسی شود تا همچون طرح مسکن مهر با مشکلات مالی و کارشناسی همراه نشود.

وی با اشاره به توقف طرح مسکن مهر گفت: نباید منابع مالی طرح های جایگزین مسکن مهر که قرار است برای اقشار کم درآمد و متوسط در نظر گرفته شود، همچون طرح قبلی باشد.

به گفته رییس کانون سراسری انبوه سازان بهتر است تامین منابع مالی طرح های جدید از طریق صندوق توسعه ملی، سازمان ملی زمین و مسکن، صندوق تامین منابع مالی و جذب سرمایه از سوی بخش خصوصی صورت گیرد.

رهبر معتقد است: در طرح های جدید می توان با جذب سرمایه بخش خصوصی، اقشار متوسط را نیز هدف قرار داد و عرضه مسکن را بیشتر کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است طرح عرضه مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد با جذب سرمایه گذاری از سوی سرمایه داران باشد، گفت: اقشار متوسط در کنار اقشار کم درآمد نیز می توانند در شرایط مناسب صاحبخانه شوند.

رییس کانون سراسری انبوه سازان به شهرک سازی و انبوه سازی مسکن اشاره و اظهار کرد: از صفر تا صد هزینه شهرک سازی ها و انبوه سازی ها از سوی بخش خصوصی تامین می شود به گونه ای که این نوع ساخت و سازها می تواند رقابت بخش خصوصی را برانگیزند و به افزایش عرضه و کیفیت واحدهای ساخته شده منجر شود.

رهبر با بیان اینکه طرح جایگزین مسکن مهر باید با افزایش تولید مسکن همراه باشد، افزود: این طرح ها می تواند به تناسب و قیاس شهرها در شهرهای کوچک و کلان شهرها اجرا شود.

به گفته رییس کانون سراسری انبوه سازان ایجاد شهرک های جدید و انبوه سازی ها باید با تامین خدمات همراه باشد چراکه با ساخت و ساز انبوه، تدارکات صنفی گرد هم می آیند.

طرح مسکن مهر که به منظور خانه دار شدن دهک های ضعیف جامعه طی هفت سال اخیر در حاشیه شهرهای کشور اجرا شد و در قالب مالکیت ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شده است اکنون پس از صرف حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با کمبود منابع مالی و مشکلات دیگری همچون شهرسازی و امکانات رفاهی و اجتماعی مواجه شده و با توجه به مشکلات مالی که به اقتصاد کشور تحمیل کرده بر اساس تصمیم دولتمردان دولت یازدهم دیگر ادامه نخواهد یافت و تنها واحدهای نیمه ساز تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود. مسئولان مسکنی کشور طرح های دیگری همچون طرح مسکن اجتماعی را که البته هنوز جزئیات و شرایط آن اعلام نشده برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در نظر گرفته اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات