رییس شورای رقابت با غیر قانونی خواندن افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: تا زمانی که تبادل اطلاعات دقیقی بین شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل نگیرد، هیچ تغییر قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

به گزارش افکارنیوز ، جمشید پژویان تصریح کرد: تغییر در دستورالعمل قیمت خودرو نیاز به بررسی دقیق دارد و از این رو تا زمانی که شورای رقابت و وزارت صنعت به نقطه نظر مشترکی نرسند تغییری اتفاق نخواهد افتاد.

وی در باره ی چگونگی به دست آمدن این نگاه مشترک گفت: تاکنون شورا با وزارت صنعت جلسات مشترک بسیاری داشته و جلسه ی این هفته شورای رقابت نیز با حضور وزیر صنعت و تجارت تشکیل خواهد شد. در این جلسه تلاش می کنیم اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنیم تا شورا در صورت نیاز تغییر در قیمت خودروها را بار دیگر بررسی کند.

پژویان همچنین در پاسخ به برخی اظهارات که بازار خودرو را غیر انحصاری می دانند نیز توضیح داد: جدا از بندهای مختلف قانونی که صراحاتا خودرو را انحصاری دانسته، شرایط بازار نیز این مسئله را به خوبی نشان می دهد. حتی اگر در کشور ما چند شرکت خودروسازی مختلف فعالیت کنند نیز همچنان دو شرکت خودرو سازی اصلی با سهم بالایی که در بازار ایفا می کنند توانایی این را دارند که در قیمت ها و شرایط بازار تغییرات یک طرفه بسیاری ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: از این رو تا زمانی که این شرایط پا برجاست بازار خودرو نیز انحصاری است و قیمت گذاری دراین عرصه بر عهده شورای رقابت است و هرگونه تغییر نیز در این حوزه در اختیار این شورا است و دیگر این ابهامات وارد نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات